Μετά την στρατιωτική επέμβαση στη Συρία πολλά γερμανικά ΜΜΕ στρέφουν την προσοχή τους στην Τουρκία και ειδικότερα στις προβληματικές και δύσκολες σχέσεις με την Ευρώπη. Σε ανάλυσή της η Süddeutsche Zeitung αναφέρει πως το Λουξεμβούργο επιτεύχθηκε ένα μικρό θαύμα και αναλύει ότι για τα δεδομένα της ΕΕ η ομόφωνη καταδίκη της τουρκικής εισβολής στη Συρία επήλθε γρήγορα στο Συμβούλιο Υπουργών.
Παράλληλα αναφέρει ότι «Από τότε που ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έδωσε εντολή για την εισβολή πολλά κράτη-μέλη παρακολουθούν την κατάσταση με ανάμεικτα αισθήματα οργής και αδυναμίας» και στη συνέχεια προσθέτει ότι οι «, Ευρωπαίοι διπλωμάτες επισημαίνουν ότι δεν πρέπει να παραβλέπουμε τα ‘συνολικά συμφραζόμενα’, λέγοντας ότι η Τουρκία είναι μέλος του ΝΑΤΟ και εταίρος στη μεταναστευτική πολιτική, έστω κι αν οι Βρυξέλλες θεωρούν παράνομες τις τουρκικές έρευνες για φυσικό αέριο στις ακτές της Κύπρου».
Η Handelsblatt από την άλλη αναφέρεται στο ρόλο της Αμερικής και του προέδρου της Ντόναλντ Τραμπ και υπογραμμίζει ότι έλαβε μία μονομερή απόφαση για τη Συρία μόλις έναν χρόνο πριν από τις προεδρικές εκλογές (στις ΗΠΑ) καταστρέφοντας τις ούτως ή άλλως εύθραυστες ισορροπίες. Οι συνέπειες θα είναι αισθητές επί μακρόν και δεν αποκλείεται να ανατρέψουν τελικά τους προεκλογικούς υπολογισμούς του Τραμπ. Γιατί τίποτα δεν προκαλεί τόσο διάχυτο τρόμο, όσο η ιδέα των τρομοκρατών που κυκλοφορούν ελεύθεροι με σκοπό να εκδικηθούν τις ΗΠΑ».






