Πολιτική Συνεντεύξεις

Γιάννης Κεφαλογιάννης στο «Π»: 203 νέα λεωφορεία στους δρόμους έως τον Δεκέμβριο

Για τις κινήσεις ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών μιλά στο «Π» ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Τονίζει ότι οι αστικές συγκοινωνίες δεν ιδιωτικοποιούνται και ότι έως τον Δεκέμβριο πάνω από 200 λεωφορεία θα έχουν μπει στα δρομολόγια. Εκτιμά ότι στις αρχές του νέου έτους θα έχουν παραληφθεί τα νέα οχήματα με τη μορφή του leasing, καθώς και ότι η εικόνα στις συγκοινωνίες θα είναι εντελώς διαφορετική το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η Τουρκία είναι σαφές ότι τραβάει το σχοινί και δεν επιδιώκει καμία αποκλιμάκωση στο πεδίο. Το ερώτημα είναι, ποιες είναι οι κινήσεις που μπορούν να γίνουν για να ανατραπούν οι σχεδιασμοί της Άγκυρας, ιδίως από τη στιγμή που οι Ευρωπαίοι δεν κινούνται όσο σθεναρά θα θέλαμε;

Το υπουργείο Εξωτερικών έχει επιδείξει τους τελευταίους μήνες αδιάλειπτη διπλωματική δραστηριότητα, η οποία εντάθηκε αυτές τις μέρες με τις επιστολές στον ΟΗΕ, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τους Διεθνείς Οργανισμούς Πολιτικής Αεροπορίας και Ναυτιλίας, όπως επίσης και με τις αξιώσεις για εμπάργκο όπλων και αναστολή της τελωνειακής ένωσης της ΕΕ με την Τουρκία. Κεντρική στόχευση είναι η προβολή του αποσταθεροποιητικού ρόλου της Τουρκίας σε διεθνές επίπεδο, ενώ η ισχυρή παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων καθιστά σαφές στην Άγκυρα ότι η Ελλάδα υπερασπίζεται σθεναρά τα κυριαρχικά της δικαιώματα.

Ποια είναι η «κόκκινη γραμμή» της χώρας; Είναι τα ορισμένα 6 ναυτικά μίλια ή τα δυνητικά 12; Και μήπως θα πρέπει να σκεφτούμε την επέκταση νοτίως της Κρήτης, σε πρώτη φάση;

Η «κόκκινη γραμμή» είναι η προστασία της εθνικής κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της πατρίδας μας. Τα δικαιώματα αυτά δεν βρίσκονται «στον αέρα», αλλά είναι θεσμικά αποτυπωμένα με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Η Ελλάδα έχει ήδη προχωρήσει στην ανακοίνωση της απόφασης να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο και έχει υπογράψει συμφωνίες με την Ιταλία και με την Αίγυπτο για την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η επέκταση στα 12 μίλια αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα της χώρας και θα το πράξει όποτε το κρίνει και όπως το κρίνει. Είναι ένα δικαίωμα που δεν απεμπολούμε.

Η απόφαση του δικαστηρίου για τη Χρυσή Αυγή είναι ιστορικής σημασίας. Το ερώτημα είναι τι θα κάνουν τα αστικά κόμματα για να αποτρέψουν μια νέα Χρυσή Αυγή ή έναν αντίστοιχης υφής ακραίο σχηματισμό;

Η εμπέδωση του αισθήματος ότι οι θεσμοί λειτουργούν στην πατρίδα μας έχει πρωτεύουσα σημασία για τη διασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης και, επιπλέον, αποτελεί οδηγό για τους νέους ανθρώπους ότι η πολιτική δραστηριότητα πρέπει να γίνεται πάντα με πλήρη σεβασμό στους θεμελιώδεις κανόνες του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Η καταδίκη της Χρυσής Αυγής από τη Δικαιοσύνη καταδεικνύει την ανθεκτικότητα της Δημοκρατίας μας και του κράτους δικαίου, και αυτό είναι το πιο σταθερό θεμέλιο για να αποτραπεί η επανεμφάνιση οποιουδήποτε ακραίου μορφώματος.

Πώς βαίνει η ενίσχυση των δρομολογίων με τα λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ; Πότε θα έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός; Και τι απαντάτε για τα περί ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών;

Οι αστικές συγκοινωνίες δεν ιδιωτικοποιούνται. Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στην Αθήνα συνιστά ένα έκτακτο, αλλά αναγκαίο μέτρο, προκειμένου να αντιστρέψουμε τη χρόνια αποεπένδυση στις δημόσιες οδικές συγκοινωνίες και να ανατραπεί η εικόνα διάλυσης που επικρατούσε. Η ενσωμάτωση των οχημάτων προχωρά με γοργούς ρυθμούς, αν λάβει κανείς υπόψη τη διαδικασία που απαιτείται για την αγορά, τον τεχνικό έλεγχο, την ταξινόμηση και την προσαρμογή ενός οχήματος στις προδιαγραφές του στόλου της ΟΣΥ. Ο στόχος είναι έως τα τέλη Νοεμβρίου να έχουν βγει 203 νέα λεωφορεία στους δρόμους.

Θα ενσωματωθούν εγκαίρως στα δρομολόγια τα λεωφορεία που θα πάρει το Δημόσιο μέσω leasing; Πότε αναμένεται να βγουν στους δρόμους;

Ο διαγωνισμός για τη μίσθωση οχημάτων είναι σε εξέλιξη και ευελπιστούμε ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα ξεκινήσει η παραλαβή των 300 οχημάτων που, μαζί με τα 203 των ΚΤΕΛ, θα ενισχύσουν τον στόλο των λεωφορείων κατά 500 οχήματα. Είναι ένα μεικτό σχήμα που ακολουθούμε με τη σύμπραξη και την πρακτική του leasing, η οποία ενδείκνυται από οικονομικής άποψης όταν υπάρχει ένας μεγάλος στόλος οχημάτων.

Είναι η εικόνα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα κάπως καλύτερη; Έρχεται χειμώνας, άλλωστε, και είναι σαφές ότι όλο και περισσότεροι θα χρησιμοποιούν κλειστού τύπου οχήματα και μέσα…

Κάθε μέρα που μπαίνουν νέα λεωφορεία στο δίκτυο, η κατάσταση βελτιώνεται. Φυσικά, η εικόνα δεν μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε καν μέσα σε δύο και τρεις μήνες. Μιλάμε για μια πόλη με 5 εκατομμύρια κατοίκους που διαθέτει τα μισά ακριβώς λεωφορεία απ’ όσα χρειάζεται. Σημειώστε ότι έχουν περάσει 12 χρόνια χωρίς να γίνουν προσλήψεις και να ενισχυθεί ο στόλος στις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας. Και τώρα το προσωπικό θα αυξηθεί κατά 1.205 άτομα σε ειδικότητες πεδίου, με τις 655 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και τις 550 στα τα ΚΤΕΛ. Η εικόνα θα είναι εντελώς διαφορετική το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Είχατε πει ότι στις αρχές Οκτωβρίου θα ήταν έτοιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανανέωση των διπλωμάτων. Πότε να την περιμένουμε; Και θα δούμε και περαιτέρω ηλεκτρονικοποίηση στις αιτήσεις για τα διπλώματα οδήγησης;

Η ανανέωση των διπλωμάτων εντάσσεται στο καινοτόμο σχέδιο της ψηφιοποίησης της διαδικασίας έκδοσης αδειών οδήγησης, που υλοποιούμε από τον Ιανουάριο μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο πρώτος καρπός αυτής της συνεργασίας είναι προσωρινό δίπλωμα οδήγησης, που εκδίδεται ήδη. Ο υποψήφιος οδηγός που πετυχαίνει στην πρακτική δοκιμασία παίρνει μέσα σε δύο μέρες ηλεκτρονικά τη βεβαίωση, με την οποία μπορεί να οδηγεί, αντί να περιμένει 4 μήνες να εκδοθεί το δίπλωμά του.

Ειδικά για την ανανέωση, που αφορά τους συμπολίτες μας που έχουν συμπληρώσει το 65 έτος ηλικίας, εκτιμάμε πως θα λειτουργήσει έως το τέλος του έτους, με δεδομένο ότι σε τεχνικό επίπεδο το «πάντρεμα» των στοιχείων από τις βάσεις δεδομένων υπουργείων και φορέων απαιτεί συνεχείς επαληθεύσεις. Μαζί με την ανανέωση, προωθούμε και παράλληλες διαδικασίες, όπως η αντικατάσταση διπλωμάτων από φθορά, κλοπή ή απώλεια, και αποσκοπούμε να αρχίσει τον επόμενο μήνα η πιλοτική εφαρμογή στην Περιφέρεια Κρήτης.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER