Mία μάχη επιρροής μεταξύ των μικρότερων χωρών που εκπροσωπούνται στην ΕΚΤ είναι πολύ κοντά, διότι ο Υβ Μερς αποχωρεί από το εξαμελές Εκτελεστικό Συμβούλιο τον Δεκέμβριο.
Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη θέση είναι η μόνη που ανοίγει στην κεντρική τράπεζα έως και το 2026 και επομένως η επιλογή του προσώπου που θα αντικαταστήσει τον αξιωματούχο από το Λουξεμβούργο, έχει καθοριστική σημασία.
Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική» χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ (Σλοβενία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία) θα ήθελαν σίγουρα να δουν- για πρώτη φορά- έναν εκπρόσωπό τους στο Εκτελεστικό Συμβούλιο, ενώ η Ολλανδία και η Φινλανδία θα διεκδικήσουν μάλλον επίσης μία θέση.
Αν και το Διοικητικό Συμβούλιο των 25 μελών είναι εκείνο που λαμβάνει όλες τις αποφάσεις της νομισματικής πολιτικής, ο ρόλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου είναι εξαιρετικά κρίσιμος, αφού είναι εκείνο, που γράφει την ατζέντα των πολιτικών που θα συζητηθούν.






