Δυστυχώς, φτάσαμε στο σημείο μηδέν. Παρά τις ελπίδες που υπήρχαν και έκαναν αρκετούς να… χαλαρώσουν επειδή θεώρησαν ότι το καλοκαίρι θα τελειώναμε με τον κορονοϊό και θα παίρναμε τις ζωές μας πίσω, τα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό μάς προσγείωσαν στη σκληρή πραγματικότητα. Και πρώτα από όλα την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Και λάθη έγιναν στη διαχείριση και παραλείψεις.
Δεν είναι η ώρα του απολογισμού, καθώς ο «πόλεμος» είναι σε πλήρη εξέλιξη. Πριν όμως ξεσπαθώσουμε, ως συνήθως, κατά πάντων, ας κοιτάξουμε πρώτα από όλα τους εαυτούς μας και τις δικές μας συμπεριφορές, που μας οδήγησαν εδώ.
Σε ένα «ακήρυχτο» επισήμως lockdown (ένα ιδιότυπο, θα λέγαμε), που έχει μια σειρά από συνέπειες. Ας ελπίσουμε η επιστροφή του λαϊκισμού να μην είναι μία από αυτές, όπως έγινε και στα χρόνια των μνημονίων.
Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η ΕΕ παρακολουθεί αντί να παρέμβει δραστικά, σπάζοντας τον κουμπαρά της, τυπώνοντας χρήμα και εφαρμόζοντας πολιτικές που θα εμποδίσουν τις δυνάμεις εκείνες που δεν θέλουν την ύπαρξή της να επιστρέψουν στο πολιτικό παίγνιο, με άλλο πρόσχημα αυτήν τη φορά.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στα χέρια του τις «απόρρητες εκθέσεις» των ειδικών και, με τα μέτρα που ανακοίνωσε χθες, στοχεύει να «σώσει» τα Χριστούγεννα, αλλά κυρίως ανθρώπινες ζωές μέχρι τότε. Και όταν αναφέρουμε ανθρώπινες ζωές, δεν μιλάμε μόνο για την πανδημία αλλά και για την οικονομία.
Μεγάλος στόχος είναι να μη φτάσουμε στο σημείο οι γιατροί να κληθούν να αποφασίσουν το ποιους από εμάς θα σώσουν εάν προβληθούμε από τον ιό και οδηγηθούμε στις ΜΕΘ. Αλλά μεγάλος στόχος είναι να εμποδίσουμε τη φτωχοποίηση του πληθυσμού και τη δημιουργία νέων στρατιών ανέργων.
Τα πράγματα δεν είναι καλά. Τα στοιχεία που έχει στα χέρια του ο Κυριάκος Μητσοτάκης δείχνουν «κόκκινο Νοέμβρη». Αλλά είναι η ώρα να αποφασίσουμε εμείς οι ίδιοι πώς θέλουμε να εξελιχθεί η ζωή μας. Οι επόμενες 30 ημέρες θα κρίνουν πολλά. Και είναι ώρες ευθύνης για όλους μας. πολιτικό σύστημα και πολίτες. Είναι ώρα να καταλάβουμε ότι ο ιός δεν έφυγε ποτέ και ότι είναι εδώ και απειλεί τους πάντες. Να σοβαρευτούμε και να τηρήσουμε τα όχι ευχάριστα μέτρα που μας ζητήθηκε να εφαρμόσουμε. Να τα πιστέψουμε και να τα εφαρμόσουμε επιτέλους. Όσο για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, να δείξει ότι είναι έτοιμος να κρατήσει τη χώρα όρθια. Με κάθε κόστος. Να πάρει αποφάσεις τέτοιες, που θα κάνουν τους πολίτες να νιώσουν ασφαλείς σε κάθε επίπεδο. Υγειονομικό και οικονομικό. Να αποδείξει ότι δεν κερδίσαμε την πρώτη μάχη, από συγκυρία. Ότι μπορούμε αυτόν τον πόλεμο με τον… αόρατο αλλά τόσο ορατό εχθρό, να τον κερδίσουμε.
του Νίκου Ελευθερόγλου
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο





