Γόρδιος δεσμός εξελίσσεται η χαλάρωση των μέτρων αφού η εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για τις υγειονομικές αρχές και για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Μπορεί να απέχουμε μοναχά λίγες εβδομάδες; από την άφιξη των εμβολίων, αυτό όμως δεν σημαίνει οτι δεν πρέπει να τεθεί η μετάδοση του κορωνοϊού υπό έλεγχο και να χαλαρώσει η πίεση στο σύστημα υγείας.
Ανησυχία προκαλεί στους ειδικούς η αύξηση των κρουσμάτων στις επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας και ο καθηγητής Μικροβιολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, δεν απέκλεισε το σενάριο κατά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, κάποιες περιοχές να είναι σε lockdown και κάποιες άλλες όχι.
«Ο δείκτης Ro έχει αρχίσει να είναι κάτω από τη μονάδα σε Αθήνα και ίσως Θεσσαλονίκη, αλλά είναι πάνω από 1 σε ορισμένες επαρχιακές πόλεις κυρίως της Κεντρικής και της Βορείου Ελλάδας. Το πρόβλημα έχει αρχίσει να μετατοπίζεται προς την επαρχία. Οι κάτοικοι μιας μικρής πόλης ή ενός χωριού δεν πρέπει να νομίζουν ότι δεν τους αφορά το θέμα. Είναι εξαιρετικά εύκολο ξαφνικά μια περιοχή που δεν είχε κρούσματα να αποκτήσει. Ένα σενάριο που μπορεί να ισχύσει είναι σε κάποιες περιοχές να έχουμε lockdown και σε κάποιες όχι» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως σημείωσε, επιδίωξη της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων είναι στις 7 Δεκεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσει το άνοιγμα της αγοράς, είναι να έχουν περιοριστεί τα κρούσματα σε τριψήφιο αριθμό.
«Εφόσον τηρούνται τα μέτρα και οι επαφές μεταξύ των ατόμων ελαττώνονται, λογικά θα μειωθούν και τα κρούσματα. Απλώς δεν είμαι σίγουρος ότι η καραντίνα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εφαρμόζεται και στις μικρές πόλεις» επισήμανε ο καθηγητής Μικροβιολογίας.
«Τα βαριά περιστατικά θα εξακολουθήσουν, γιατί υπάρχουν ασθενείς που νόσησαν πριν 10-15 μέρες. Ας μην κοιτάμε ακόμα τις διασωληνώσεις και τους νεκρούς, αλλά τα κρούσματα και την εξάπλωσή του σε όλη την Ελλάδα», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι ο πραγματικός αριθμός των κρουσμάτων μπορεί να είναι και πενταπλάσιος από αυτόν που καταγράφεται, καθώς κάποιοι ασθενείς μπορεί να είναι ασυμπτωματικοί ή να μην υποβάλλονται σε τεστ.
Οπως έχουν επαναλάβει πολλές φορές οι ειδικοί, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επιβεβαίωσε σήμερα μιλώντας στον ρ/σ «ΘΕΜΑ 104,6», ότι το άνοιγμα των σχολείων παραμένει βασική προτεραιότητα και πως το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι να ανοίξουν πριν από τις γιορτές, με πρώτα τα δημοτικά. Οι σχετικές αποφάσεις, ωστόσο, όπως εξήγησε, θα ληφθούν τις επόμενες εβδομάδες και κάθε κίνηση θα εξαρτηθεί από την πορεία των κρουσμάτων κορωνοϊού και την επιδημιολογική επιβάρυνση.
«Πονοκέφαλος» η Εστίαση
Μετά τα σχολεία και το λιανεμπόριο αναμένεται να ανοίξει και η εστίαση, ωστόσο το πώς, πότε και αν θα γίνει τελικά αυτό παραμένει ανοιχτό. «Καμία ημερομηνία δεν είναι δεδομένη», σημείωναν χθες αρμόδια στελέχη της κυβέρνησης και προσθέτουν ότι στόχος είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και ταυτόχρονα η στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται. Και εδώ ένα από τα σενάρια θέλει να ανοίγουν μόνο τα εστιατόρια και κάτω από ιδιαίτερα αυστηρές προϋποθέσεις και να παραμένουν κλειστά κλαμπ και μπαρ.






