Συνεντεύξεις

Ντόρα Μπακογιάννη στο «Π»: Ένας εκβιαζόμενος πρωθυπουργός είναι ο Τσίπρας

«Η ζωή της κυβέρνησης κρέμεται από μια κλωστή», εκτιμά μιλώντας στο «Π» η τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης και βουλευτής Α΄ Αθηνών της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη, σημειώνοντας ότι ο κ. Καμμένος «κρατά όμηρο τον Αλέξη Τσίπρα».

Επισημαίνει, δε, ότι η χώρα έχει σοβαρότερα προβλήματα από τους «τσαρλατανισμούς του κ. Καμμένου», όπως την αδυναμία πρόσβασης στις αγορές. Προσθέτει, ακόμα, ότι κανείς δεν μπορεί να κοροϊδέψει πια τους πολίτες και διασαφηνίζει, σε ό,τι αφορά το προσωπικό της μέλλον, ότι δεν επιδιώκει «καμία καρέκλα, πλην της άκρως τιμητικής αιρετής βουλευτικής ιδιότητας».

Μετά και τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών με την παραίτηση Κοτζιά, ποιο θεωρείτε ότι είναι το όριο αντοχής του κυβερνητικού συνασπισμού, ιδίως όσο παραμένει εντός αυτής ο κ. Καμμένος;

Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι ο κ. Τσίπρας δεν είναι απλά ένας αδύναμος πρωθυπουργός. Είναι πια ένας εκβιαζόμενος πρωθυπουργός. Ο κ. Καμμένος έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να διώξει τρεις υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ και είναι σαφές ότι κρατάει όμηρο τον Αλέξη Τσίπρα. Άρα η ζωή της κυβέρνησης κρέμεται από μια κλωστή.

Όμως, για μένα, η κυβέρνηση έχει ένα ουσιαστικότερο πρόβλημα από τους τσαρλατανισμούς του κ. Καμμένου. Η Ελλάδα, τρεις μήνες μετά την έξοδο από τα μνημόνια, αδυνατεί να βγει στις αγορές, και αυτό είναι μια πραγματική απειλή για το παρόν και το μέλλον της χώρας. Διαψεύστηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα η ρητορική της «καθαρής εξόδου» από το 3ο μνημόνιο, στο οποίο μας έσυραν οι τυχοδιωκτικοί χειρισμοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Παρά τις τεράστιες θυσίες του ελληνικού λαού, η κυβέρνηση δέσμευσε τη χώρα σε μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα που σκοτώνουν την ανάπτυξη και μας κρατούν καθηλωμένους. Χρειάζονται άμεσα καθαρές λύσεις και πολιτική αλλαγή.

 

Επιμένετε ότι η χώρα χρειάζεται εκλογές. Πότε τις βλέπετε να γίνονται όμως; Διότι ο κ. Τσίπρας επιμένει για τον Οκτώβριο του 2019…

Η ελληνική οικονομία πορεύεται σε περιβάλλον διαλυτικής αβεβαιότητας. Τα spreads των δεκαετών κρατικών ομολόγων μας κινούνται σε απαγορευτικά υψηλά επίπεδα, σε αντίθεση π.χ. με την Πορτογαλία όπου η πίεση που υφίσταται η χώρα είναι ελεγχόμενη. Την ίδια στιγμή, οι τραπεζικές μετοχές απομειώνονται διαρκώς τον τελευταίο χρόνο, αντανακλώντας, έως έναν βαθμό, την πολιτική και οικονομική αστάθεια που αντιπροσωπεύει η χώρα μας διεθνώς.

Οι επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, να πορευτεί η χώρα χωρίς την αξιοποίηση των20 δισ. της δανειοδότησης και χωρίς πιστοληπτική γραμμή για να υπηρετήσει το αφήγημα της «καθαρής εξόδου», δημιουργούν για άλλη μια φορά κλίμα αβεβαιότητας και αστάθειας. Η χώρα, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, έχει μπει σε μια άτυπη προεκλογική περίοδο και όσο γρηγορότερο γίνουν εκλογές και η χώρα αποκτήσει σταθερή κυβέρνηση, τόσο καλύτερα.

Με τα αντίμετρα και την ατζέντα παροχών που υιοθετεί η κυβέρνηση, θεωρείτε ότι υπάρχει περιθώριο ανατροπής των πολιτικών συσχετισμών και της «πρωτιάς» της ΝΔ;

Όχι, δεν πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πολίτες, μετά από εννιά χρόνια κρίσης, είναι απογοητευμένοι και αισθάνονται προδομένοι. Όμως δεν μπορεί πια να τους κοροϊδέψει κανείς. Ξέρουν ότι πλήρωσαν ακριβά τις αυταπάτες του κ. Τσίπρα. Η ΝΔ διεκδικεί τη θετική ψήφο των Ελλήνων, και γι’ αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέθεσε στη ΔΕΘ την ολοκληρωμένη πρότασή μας και δεσμεύθηκε για αυτά που θα υλοποιήσει η αυριανή κυβέρνηση της ΝΔ.

Είναι αναγκαία συνθήκη η επικράτηση της ΝΔ στον μεσαίο χώρο; Και πώς θα επιτευχθεί η ισορροπία με τη δεξιότερη πτέρυγα του κόμματος;

Δεν έχετε παρά να διαβάσετε την ιδρυτική διακήρυξη της Νέας Δημοκρατίας, η οποία με σαφήνεια λέει ότι η ΝΔ είναι το μεγάλο λαϊκό κόμμα της χώρας και απευθύνεται σε όλους στους πολίτες, που ανήκουν από τη Δεξιά έως τις παρυφές της Αριστεράς. Απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν μια Ελλάδα που παράγει, που έχει κοινωνική συνοχή και βρίσκεται στον πυρήνα της Ευρώπης. Η απάντηση στο ερώτημά σας βρίσκεται στο προσκλητήριο που απηύθυνε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην 44η επέτειο της ΝΔ, σε όλους τους Έλληνες και στους αριστερούς και κεντροαριστερούς ψηφοφόρους, καθώς η χώρα χρειάζεται μία νέα εθνική συμπόρευση.

Έχοντας σημαντική αυτοδιοικητική εμπειρία, πώς αποτιμάτε τη στρατηγική της ΝΔ σε περιφέρειες και δήμους; Υπάρχει, μήπως, κάποιος κίνδυνος, ενόψει εθνικών εκλογών, από τοπικά «αντάρτικα»;

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές είναι πάντοτε ιδιαίτερες εκλογές, διότι τα κριτήρια των πολιτών είναι πολλές φορές ιδιαίτερα και με τοπικά χαρακτηριστικά. Άρα, οποιοσδήποτε προσεγγίζει τις αυτοδιοικητικές εκλογές με κεντρικά πολιτικά κριτήρια κάνει λάθος. Πρέπει να σεβαστεί τις ιδιαιτερότητες του κάθε δήμου και τις προτιμήσεις του, για να μπορεί να βγάλει το οποιοδήποτε συμπέρασμα. Στόχος μας είναι να εκλεγούν έντιμοι, άξιοι και αποτελεσματικοί άνθρωποι, οι οποίοι θα δουλέψουν για το καλό τις τοπικής κοινωνίας. Άλλωστε οι πολιτικές μάχες που έχουμε μπροστά μας είναι σημαντικές και είναι οι ευρωεκλογές και κυρίως οι εθνικές εκλογές, που με βεβαιότητα δεν θα αργήσουν.

Τελευταία και πιο προσωπική ερώτηση: Έχετε λάβει αποφάσεις για το πού θα είστε υποψήφια; Προσβλέπετε σε κάποια θέση μετά τις εκλογές;

Δεν έχω καμία προσωπική φιλοδοξία ούτε προσωπική ατζέντα. Για μένα, είναι σημαντικό να κερδίσει η ΝΔ και να γίνει πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επειδή είναι ο μόνος πολιτικός σήμερα που μπορεί να αναλάβει το βάρος της εξόδου από την κρίση. Για αυτό δεν επιδιώκω καμία καρέκλα πλην της άκρως τιμητικής αιρετής βουλευτικής ιδιότητας. Σε ό,τι αφορά την υποψηφιότητά μου, νομίζω ότι σύντομα θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις από τον πρόεδρο του κόμματος.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER