Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει στα social media, και όχι μόνο, σε σχέση με το ποιος κάνει τεστ για τον κορωνοϊό και τι γίνεται με τη διασπορά του ιού.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας, υπεύθυνος της αντιμετώπισης της πανδημίας από τη μεριά του υπουργείου Υγείας απάντησε σε επιστήμονες που στέλνουν επιστολές προς την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου για τον κορωνοϊό, υποστηρίζοντας ότι είναι απειροελάχιστα τα τεστ ανίχνευσης του ιού και ότι ο έλεγχος δεν αποδίδει την πραγματική εικόνα της διασποράς του ιού στην κοινότητα.
«Ακούγονται πολλά σχετικά με την εικόνα της πορείας της επιδημίας στην πατρίδα μας. Ακούγονται πολλά από κάποιους έγκριτους συναδέλφους οι οποίοι αποστέλλουν επιστολές με δραματικές εκκλήσεις στην πολιτική ηγεσία του τόπου στις οποίες μιλούν με ανακρίβειες και διαδίδουν fake news σχετικά με τη διασπορά της νόσου όσον αφορά τον γενικό πληθυσμό δηλαδή πως γίνονται απειροελάχιστα τεστ και πως οδηγούμαστε σε κατάσταση Ιταλίας», δήλωσε ο κ. Τσιόδρας. Παράλληλα, ο γνωστός λοιμωξιολόγος έκανε έκκληση να «μην περνούν λάθος μηνύματα στον πληθυσμό και να προξενούν μία επιδημία φόβου και πανικού».
Το παράδειγμα της Νότιας Κορέας
Όπως σημείωσε οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι του αναφέρονται σε παραδείγματα από τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για στρατηγικές μαζικού ελέγχου και παραδείγματα από χώρες όπως η Νότια Κορέα.
Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με την περίπτωση της Νότιας Κορέας, ο κ. Τσιόδρας εξήγησε ότι στη χώρα μετά την επιδημία του πρώτου ιού SARS ο κόσμος κυκλοφορούσε επί 3 χρόνια με μάσκες στον δρόμο.
«Η επιδημία φόβου έκανε μεγαλύτερο κακό στη χώρα από τον ίδιο τον ιό», επισήμανε. Στη συνέχεια εξήγησε ότι η Νότια Κορέα έχει μικρότερη γεωγραφική επιφάνεια από την Ελλάδα και 50 εκατ. πληθυσμό. «Ως εκ τούτου έχει πολύ υψηλότερη πιθανότητα διασποράς του ιού στον πληθυσμό και για αυτό κάνουν εξαντλητικές στρατηγικές ελέγχου που αφορούν 20.000 άτομα τη μέρα, 633 εργαστηριακές δομές, ειδικούς χώρους ελέγχου έξω από κάθε κτίριο με θετική περίπτωση, 118 διαφορετικά εργαστήρια και 1.200 επαγγελματίες υγείας να αναλύουν τα αποτελέσματα καθημερινά».
Ο κ. Τσιόδρας πρόσθεσε ότι θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί μία τέτοια στρατηγική στην Ελλάδα, «παραδείγματος χάρη με τέντες έξω από ένα κτίριο, με δημιουργία ακόμα περισσότερου πανικού, και εξωπραγματικές καταστάσεις».
Όσον αφορά τα τεστ που βγαίνουν θετικά στη Νότια Κορέα, δήλωσε ότι είναι «μόλις 3%». «Κανείς δεν μας εξασφαλίζει πως η διακοπή της στρατηγικής τους δεν θα οδηγήσει σε αύξηση της επιδημίας στη χώρα τους και θα πρέπει να εφαρμοστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα ώσπου και έως ότου υπάρξει εμπορική διάθεση εμβολίου ή φαρμάκου», τόνισε.
Επίσης, ο κ. Τσιόδρας παρατήρησε ότι «κανείς δεν μιλά για την καταγραφή και παρακολούθηση προσωπικών δεδομένων και κατάφωρες περιπτώσεις παραβίασης των ανθρωπίνων δεδομένων λόγω ηλεκτρονικών εφαρμογών παρακολούθησης της δραστηριότητας των πολιτών στη Νότια Κορέα».






