Ο Βίκτορ Γιανουκόβιτς, που παρουσιάζεται ως νόμιμος πρόεδρος της Ουκρανίας, κάλεσε τους κατοίκους της Ουκρανίας να κάνουν δημοψήφισμα ανά περιοχή.
«Ως πρόεδρος , έχοντας τις σκέψεις και την καρδιά μου σε εσάς, καλώ κάθε λογικό πολίτη της Ουκρανίας – να μην αφήσει τους απατεώνες να σας χρησιμοποιούν. Απαιτώ να διεξαχθεί δημοψήφισμα για τον καθορισμό της κατάστασης σε κάθε περιοχή στο εσωτερικό της Ουκρανίας», δήλωσε ο Γιανουκόβιτς σε ομιλία του στον ουκρανικό λαό, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ITAR-TASS.
«Όσα έγιναν τους τελευταίους μήνες και συνεχίζουν να συμβαίνουν στην Ουκρανία είναι πραξικόπημα από την αντιπολίτευση η οποία χρησιμοποίησε ένοπλους τρομοκράτες με την υποστήριξη των Δυτικών κρατών».
«Οι απατεώνες δεν έχουν καμία εντολή εμπιστοσύνης από τον λαό της Ουκρανίας , δεν έχουν κανένα δικαίωμα να στερήσει από κάθε Ουκρανό πολίτη το δικαίωμα του εκλέγειν, την εισαγωγή μη συνταγματικών αλλαγών στη νομοθεσία , συμπεριλαμβανομένων τις προεδρικές εκλογές» , τόνισε.
Πρόσθεσε: «Η αναρχία που υπάρχει στους δρόμους της χώρας μας δεν έχει τίποτα το κοινό με τη δημοκρατία. Δεν νομίζω ότι ο κάποιος από τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Ευρώπης θα αναγνωρίσει δημοσίως τους πυροβολισμούς, τις λεηλασίες στους δρόμους των κρατών τους , όταν τρομοκράτες που ονομάζονται ακτιβιστές ληστεύουν και σκοτώνουν ανθρώπους μένοντας ατιμώρητοι», σημείωσε .
«Είναι απολύτως λογικό η διαμαρτυρία, που αυξάνεται στη νοτιοανατολική Ουκρανία, να είναι μια φυσική αντίδραση της πυκνοκατοικημένης βιομηχανικά περιοχής έναντι στο ένοπλο πραξικόπημα», δήλωσε .






