Της Άννας Καραβοκύρη
Με ξεχωριστή πρόταση για δημοψήφισμα «κατεβαίνουν» τα κόμματα της αντιπολίτευσης στη «μάχη» για τη διεξαγωγή συζήτησης του νομοσχεδίου για την «μικρή ΔΕΗ» στην Ολομέλεια της Βουλής. Μετά τη χθεσινή υπερψήφιση του νομοσχεδίου, κυβέρνηση και αντιπολίτευση αναμετρώνται πλέον για το αν θα συγκληθεί εκτάκτως η Ολομέλεια ή όχι για να συζητήσει και τελικώς να ψηφίσει την διεξαγωγή δημοψηφίσματος.
Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, η αντιπολίτευση έχει καταφέρει να συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό βουλευτών ώστε να ανοίξει η Βουλή ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι στην παρούσα Βουλή – με οποιονδήποτε συσχετισμό- είναι αδύνατο να περάσει η πρόταση για να διεξαχθεί το δημοψήφισμα διότι με βάση το άρθρο 44 του Συντάγματος παράγραφος 2 απαιτούνται τα 2/3 ή 180 βουλευτές.
Τις έξι συνολικά προτάσεις που αναμένονται από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ, Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και Ανεξάρτητους βουλευτές θα κληθεί να εξετάσει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής για να αποφανθεί αν είναι ομοειδής. Υπενθυμίζεται ότι ο ρόλος του επιστημονικού συμβουλίου είναι γνωμοδοτικός. Η τελική απόφαση για την έκτακτη σύγκλιση της Ολομέλειας θα ληφθεί από το Μέγαρο Μαξίμου.
Με μια κίνηση “ματ” ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας «εμπλέκει» στο καυτό αυτό θέμα και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια ζητώντας του να μην υπογράψει το εν λόγω νομοσχέδιο – ώστε να το καταστήσει νόμο- διότι το Σύνταγμα δίνει τη δυνατότητα διεξαγωγής σε ψηφισμένο νομοσχέδιο και όχι σε νομό του κράτους. Η Προεδρία έχει χρονικό περιθώριο 30 ημερών για να κυρώσει το νομοσχέδιο.
Από την πρώτη στιγμή ο Πρόεδρος της Βουλής, Ευάγγελος Μεϊμαράκης τάχθηκε υπέρ της άποψης ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να συγκαλέσει άμεσα την Ολομέλεια ώστε να δείξει κοινοβουλευτικά αντανακλαστικά και να μην «σέρνεται» ένα τόσο κρίσιμο θέμα μέχρι τον Οκτώβριο δημιουργώντας εντυπώσεις.






