Ο Άντριου Τζιάκομος, γιος του Άλεξ Τζιάκομος, είναι ο πρώτος Επίτροπος για τα Παιδιά και τους Νέους Αυτόχθονες της πολιτείας της Βικτόριας.
Ο Άντριου είναι μισός Έλληνας και μισός Αβοριγίνος αλλά κυρίως ο γιος του πρώτου λευκού που αποδέχθηκαν οι ιθαγενείς ως «ηγέτη» τους.
Ο Άντριου Τζιάκομος επί 14 χρόνια ήταν ανώτερος υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, υπεύθυνος για ριζικές μεταρρυθμίσεις που έχουν λάβει χώρα αναφορικά με το νομικό σύστημα και τις δίκες των αυτοχθόνων, καθώς επίσης και για επίσημες συμφωνίες μεταξύ της πολιτείας και των αυτοχθόνων της Βικτόριας.
Ο ίδιος τονίζει, ότι η νέα του θέση, του παρέχει περισσότερη ελευθερία για απαραίτητες αλλαγές: «Επί 14 χρόνια, περίμενα αυτήν τη στιγμή.
Όλη αυτή η πείρα που απέκτησα μπορεί τώρα να ανοίξει δρόμους σε μεταρρυθμίσεις και προγράμματα, απαραίτητα και αναγκαία όσο ποτέ. Τα τελευταία 10 χρόνια ο αριθμός των παιδιών των Αβοριγίνων που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, έχει αυξηθεί κατά 80%.
Τα προβλήματα, κοινωνικά, οικονομικά, εκπαιδευτικά στις κοινωνίες των αυτοχθόνων είναι σχεδόν τα ίδια σ’ όλη την Αυστραλία».






