Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης με την σημερινή του ομιλία ολοκληρώνει την συζήτηση στην Βουλή για το επιτελικό κράτος. Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός στην αρχή της ομιλίας του δήλωσε πως «Έχουμε επιτέλους χρέος να αλλάξουμε το ελληνικό κράτος»και παράλληλα πρόσθεσε πως «αλλάζουμε πρώτα τα του οίκου μας, δηλαδή τη λειτουργία της ίδιας της κυβέρνησης».
Όταν αυτό συμβεί είπε ο πρωθυπουργός «συνεχίζουμε με τον μεγάλο ασθενή, το ίδιο το ελληνικό κράτος». Την ίδια στιγμή ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε τις 4 μεγάλες αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο, οι οποίες είναι οι εξής:
«1ον. Η κυβέρνηση γίνεται συλλογική, αλλά ταυτόχρονα αποτελεσματική και γρήγορη.
2ον. Η δημόσια διοίκηση αποκομματικοποιείται και τα στελέχη της αναβαθμίζονται. «Για πρώτη φορά καθιερώνεται θέση υπηρεσιακού γενικού γραμματέα».
3ον. Καταπολεμάται η γραφειοκρατία.
4ον. Καταργούνται οι κομματικοί προϊστάμενοι. Και καθιερώνεται η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, όπου συγκεντρώνονται τα 6 διάσπαρτα σώματα ελέγχου!»
Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας ότι «Στις δημοκρατίες ο πολυτιμότερος πόρος είναι η πίστη των πολιτών στους Θεσμούς. Είναι προϋπόθεση εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών που θα μεταφραστεί σε επιτάχυνση της ανάπτυξης».
Σε ότι έχει να κάνει με την χθεσινή κριτική του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «Είναι άστοχο ο συντονισμός του κυβερνητικού έργου να βαφτίζεται υπερσυγκέντρωση εξουσιών. Και πόσο μάλλον όταν το λέει ένα κόμμα που πέρασε ένα εξάμηνο διαπραγμάτευσης μη γνωρίζοντας ο πρωθυπουργός τι έκανε ο υπουργός Οικονομικών. Δεν μπορεί να μιλάει για αύξηση μετακλητών ένας κόμμα που αύξησε τους υπαλλήλους» και παράλληλα παρέθεσε στοιχεία τα οποία αναφέρουν πως από 161 οι μετακλητοί μειώνονται σε 108 και οι Γενικές και Ειδικές Γραμματείες από 93 περιορίζονται σε 58.
Στην συνέχεια δήλωσε ότι «Η λέξη κομματικοποίηση δεν ταιριάζει σε στόματα που έλεγαν πως μετά την κυβέρνηση, πρέπει να πάρουμε την εξουσία. Σε κάθε υπουργείο θεσμοθετείται ο υπηρεσιακός γενικός γραμματέας, που θα επιλέγεται από το ΑΣΕΠ. Και δικαίωμα υπογραφής θα έχουν όλοι οι γενικοί γραμματείς. Και σε λίγο καιρό όλες οι επαφές του πολίτη με το κράτος, θα είναι ηλεκτρονικές. Η ΝΔ είναι αυτή που εμπιστεύεται και εκσυγχρονίζει τη δημόσια διοίκηση».






