Πολιτική

Θέμα αντισυνταγματικότητας για τη ΝΕΡΙΤ έθεσε ο Ν. Αλιβιζάτος

Ζήτημα αντισυνταγματικότητας σχετικά με τη διάταξη για τη μεταβατική περίοδο στο νομοσχέδιο για τη ΝΕΡΙΤ έθεσε ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος

Ζήτημα αντισυνταγματικότητας σχετικά με τη διάταξη για τη μεταβατική περίοδο στο νομοσχέδιο για τη ΝΕΡΙΤ έθεσε ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος, επικεφαλής της επιτροπής που είχε επεξεργαστεί το νομοσχέδιο για τη νέα ΕΡΤ επί υπουργίας Ηλία Μόσιαλου.

Σύμφωνα με την naftemporiki.gr, o υπουργός Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης αντέτεινε από την πλευρά του πως δεν υπάρχει «ούτε ψήγμα αντισυνταγματικότητας».

«Για να μπούμε στην επόμενη μέρα, το μεταβατικό εποπτικό συμβούλιο δεν θα πρέπει να έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες επί κρίσιμων θεμάτων όπως οι προσλήψεις εργαζομένων ή οι προμήθειες, αλλά ο ρόλος του πρέπει να είναι πώς να βάλει μπροστά και να κινήσει τις διαδικασίες για τον νέο φορέα. Όχι να αποφασίσει», είχε τονίσει νωρίτερα ο κ. Αλιβιζάτος και είχε προσθέσει: «Η μεταβατική περίοδος, το πώς θα πάμε στον νέο φορέα, είναι το “αγκάθι” σήμερα. Με τη διάταξη για την μεταβατική περίοδο φοβάμαι ότι το νομοσχέδιο μπορεί να τιναχτεί στον αέρα. Νομίζω ότι η κυβέρνηση θέλει να γλιτώσει χρόνο αλλά με τη συγκεκριμένη διάταξη για προσωρινή διοίκηση για ένα χρόνο, αλλά ο ένας χρόνος είναι μεγάλη περίοδος, υπονομεύεται το πνεύμα του νόμου».

Παράλληλα, ο κ. Αλιβιζάτος υποστήριξε  ότι στόχος του νομοσχεδίου που προωθείται, είναι «να σταματήσει η κυβερνητική κηδεμονία, να κοπεί ο κυβερνητικός εναγκαλισμός». «Αυτό το νομοσχέδιο προσπαθεί να σπάσει τον ομφάλιο λώρο όχι μόνο με την κυβέρνηση αλλά και με τα κόμματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Με την σειρά του ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ Παναγιώτης Καλφαγιάννης χαρακτήρισε «παράνομη, αυθαίρετη και εκδικητική την απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει την ΕΡΤ».

«Χρησιμοποιεί κάθε μέσο, απειλές συκοφαντίες και ενοχοποιήσεις εργαζομένων, προκειμένου να φιμώσει την ΕΡΤ. Ο αγώνας μας έγινε παράδειγμα αντίστασης σε πολιτικές που σκοτώνουν. Έγινε παγκόσμιο το σύνθημα: όχι άλλο μαύρο», υπογράμμισε ο κ. Καλφαγιάννης και συμπλήρωσε: «Μονάχα συνεχίζοντας τις δράσεις μας μπορούμε να κρατήσουμε ανοιχτή την ΕΡΤ και να σταματήσουμε το “τσουνάμι” που έρχεται. Για εμάς μόνο ένας δρόμος υπάρχει. Συνεχίζουμε τον αγώνα με πολιτισμό, ενημέρωση και ψυχαγωγία. Το νομοσχέδιο αυτό όχι μόνο δεν κόβει τον ομφάλιο λώρο της ΕΡΤ με την κυβέρνηση αλλά τον τυλίγει στο λαιμό της. Στόχος είναι ο ασφυκτικός κυβερνητικός έλεγχος τουλάχιστο για τα επόμενα 10 χρόνια».

Στην συνέχεια,  ο κ. Καλφαγιάννης μίλησε για καρτέλ όσον αφορά την Digea, ενώ υποστήριξε ότι με κουκουλοφόρους, με ΕΚΑΜ και απειλές, υποχρεώθηκαν οι εργαζόμενοι να διακόψουν τις μεταδόσεις των πομπών.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ Γιώργος Σαββίδης, εξέφρασε την πλήρη αντίθεση της Ομοσπονδίας στο νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι δεν ήταν προϊόν διαβούλευσης.

«Ήρθε αιφνιδίως για να δώσει επίφαση νομιμότητας στο κλείσιμο της ΕΡΤ. Οι συνάδελφοί μου δεν επέτρεψαν το μαύρο να είναι οριστικό. Με θυσίες, και μεγάλο πόνο κράτησαν το φως στη ΝΕΤ μεταδίδοντας συνεχές πρόγραμμα το οποίο παρακολουθούν ανελλιπώς 1.600.000 επισκέπτες, ενώ ξεπερνούν τα 4 εκατ. στο Ίντερνετ», υπογράμμισε ο κ. Σαββίδης και προσέθεσε: «Το μαύρο που επιβλήθηκε στην ΕΡΤ είναι μαύρη σελίδα στην ιστορία και κανείς δεν μπορεί να το θεωρεί αυτό τιμητικό. Είναι μια αντισυνταγματική, πραξικοπηματική, ανθελληνική πράξη. Βγάλτε το μαύρο και τότε θα σας πούμε ιδέες καταπληκτικές. Υπάρχουν παραδείγματα στην Ευρώπη που μπορούμε να τα αντιγράψουμε».

Ο κ. Σαββίδης υποστήριξε ακόμη ότι το «νομοσχέδιο είναι πρόχειρο, γραμμένο στα πόδια, αντίκειται στο άρθρο 15 του Συντάγματος, έχει σε ομηρία τους εργαζόμενους, ενώ δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις εντολές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ούτε την απόφαση του ΣτΕ».

Πρόσθεσε πως η ΠΟΕΣΥ είναι πρόθυμη για διαβούλευση με στόχο τον εξορθολογισμό της ΕΡΤ εφόσον επανέλθει στο καθεστώς πριν από την 11η Ιουνίου.

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER