
Μέχρι και την αγορά του ψωμιού έχουν περιορίσει σημαντικά οι καταναλωτές. Κάθε μέρα φαίνεται ότι όλο και πιο δύσκολο τα βγάζουν πέρα και προτιμούν να μειώσουν τα έξοδα του μεσημεριανού τραπεζιού. Μετά το ψωμί τι άλλο όμως;
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της MARC ΑΕ για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, δύο στους δέκα καταναλωτές σταμάτησαν να αγοράζουν ψωμί. Όπως ανέφερε ο πρόεδρός της Μ. Μούσιος σε συνέντευξη Τύπου, οι βασικοί λόγοι πτώσης στην κατανάλωση είναι η μείωση των μελών της οικογένειας (37,1%) και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών (36,7%), αλλά και το οικονομικό ζήτημα, καθώς ο αριθμός εκείνων που δήλωναν ότι η τιμή αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα είναι διπλάσιος σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν.
Σε σχέση με 1-2 χρόνια πριν το 26,1% των νοικοκυριών δηλώνει ότι σήμερα καταναλώνει λιγότερο ψωμί, το 7,5% καταναλώνει περισσότερο ενώ το 66% δήλωσε ότι καταναλώνει περίπου την ίδια ποσότητα. Η σχετικά μεγαλύτερη τάση της μείωσης της κατανάλωσης ψωμιού καταγράφεται στις γυναίκες, σε καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας και στους μη εργαζόμενους.
Τα 8 στα 10 νοικοκυριά δήλωσαν ότι καταναλώνουν μισό κιλό ψωμί την ημέρα, το 15,7% ένα κιλό, το 2,2% ενάμιση κιλό και το 0,9% δύο κιλά και άνω.
Το 37,1% των καταναλωτών πιστεύει ότι η τιμή του ψωμιού στην Ελλάδα είναι ακριβότερη σε σχέση με τις τιμές του ψωμιού στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι επίσημες στατιστικές συγκρίσεις και τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Αρτοποιών αποδεικνύουν, όμως, το αντίθετο.
Επίσης, οι 9 στους 10 αρτοποιούς αναφέρουν πτώση του τζίρου τους σε σχέση με έναν χρόνο πριν, και πιο συγκεκριμένα ο μέσος όρος μείωσης του τζίρου των αρτοποιείων καταγράφεται στο 36,73%.
Το 89,8% καταναλωτών δηλώνει ότι οι φούρνοι της γειτονιάς προσφέρουν καλύτερης ποιότητας ψωμί σε σχέση με αυτό που διαθέτουν τα super markets.





