Την ανησυχία τους για τις Τουρκικές προκλήσεις στην Κύπρο, εξέφρασαν σε κοινό ανακοινωθέν οι τρείς Γενικοί Γραμματείς των υπουργείων Εξωτερικών Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ. Οι τρείς πλευρές αφού μελέτησαν διεξοδικά τις τελευταίες εξελίξεις, εξέφρασαν την ανησυχία τους για την παραβίαση του διεθνούς δικαίου της θάλασσας ενώ τόνισαν και την ανησυχητική εξάπλωση της τρομοκρατίας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Στο ανακοινωθέν αναφέρεται επίσης η ανάγκη τριμερών διαβουλεύσεων των τριών Μεσογειακών χωρών και η επέκταση του διαλόγου, ώστε να εμπεδωθεί η περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα που τόσο ανάγκη έχει η ανατολική λεκάνη της Μεσογείου.
Επιπρόσθετα, στη συνάντηση των Γενικών Γραμματέων «επαναβεβαιώθηκε η επιθυμία για την προώθηση των οικονομικών σχέσεων των τριών χωρών, αλλά και της συνεργασίας τους σε θέματα ενέργειας, στη συνέχεια του Μνημονίου Κατανόησης που υπεγράφη το 2013 στη Λευκωσία».
Σημειώνεται επίσης, οτι με πρωτοβουλία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Εξωτερικών Ευάγγελου Βενιζέλου, σχεδιάζεται νέα τριμερής συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ για να συζητηθούν διεξοδικότερα τα μείζονα θέματα ασφάλειας της Μεσογείου. Η συνάντηση αυτή, μπορεί να λάβει χώρα εντός του έτους στην Αθήνα.






