Ρεπορτάζ: Κώστας Παπαδόπουλος
papadkos@gmail.com
Στη σφαίρα της φαντασίας οι μυστικές επαφές με Σαμαρά και Βενιζέλο – Το σχέδιο Θεοδωράκη για την επόμενη ημέρα
«Μυστική συνάντηση Σαμαρά – Θεοδωράκη – Βενιζέλου δεν έγινε ούτε πρόκειται να γίνει», είναι το μήνυμα που στέλνει η Σεβαστουπόλεως σε κάθε τόνο, σε μία προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τα δημοσιεύματα που θέλουν τον επικεφαλής του Ποταμιού να συμμετέχει σε κοινό αντιπολιτευτικό μέτωπο με Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ.
Ο Σταύρος Θεοδωράκης θεωρεί –και το δηλώνει ανοιχτά σε συνεργάτες και συνομιλητές του– πως οποιαδήποτε «συνεργασία» με τους Αντώνη Σαμαρά και Ευάγγελο Βενιζέλο μόνο κακό θα έκανε στο προφίλ του κόμματός του και του ίδιου. Αυτό, καθώς έχοντας και στα χέρια του μυστικές και φανερές δημοσκοπήσεις για τη δημοτικότητα των πολιτικών αρχηγών, αντιλαμβάνεται πως οι δύο πρώην κυβερνητικοί εταίροι έχουν χάσει το όποιο λαϊκό έρεισμα είχαν. «Το Ποτάμι δεν πρόκειται να γίνει σωσίβιο για τη διάσωση του παλιού συστήματος, ούτε παίζει… lego με το πολιτικό σύστημα», διαμηνύει σε κάθε τόνο ο ίδιος. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως οι φιλοδοξίες του σταματούν στο να ασκεί αντιπολίτευση στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με τις… ευλογίες του Μάρτιν Σουλτς.
Ο κ. Θεοδωράκης διεκδικεί για το κόμμα του και για τον ίδιο έναν ρόλο ρυθμιστή της πολιτικής ζωής του τόπου. Είναι πεπεισμένος, μάλιστα, πως η ώρα που το Ποτάμι θα κληθεί να… βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά δεν αργεί. Στη Σεβαστουπόλεως εκτιμούν πως η κυβέρνηση μπορεί να τραβήξει μέχρι τέλους το σχοινί των διαπραγματεύσεων με τους εταίρους, δεν πρόκειται όμως να είναι ο Αλέξης Τσίπρας ο πρωθυπουργός που θα υπογράψει τη χρεοκοπία της Ελλάδας –που θα συνεπάγεται είτε επιστροφή σε εθνικό νόμισμα είτε πληρωμές με ομόλογα (IoUs). ). «Όταν υπάρχουν μεγάλα εθνικά προβλήματα, απαιτούνται εθνικές συναινέσεις. Και αυτές οι συναινέσεις δεν γίνονται χωρίς τη συμμετοχή της κυβέρνησης. Καλώ, λοιπόν, τον πρωθυπουργό να συγκαλέσει σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας για να συζητήσουμε το θέμα των διαπραγματεύσεων και το θέμα της πορείας της χώρας στην ΕΕ», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Σταύρος Θεοδωράκης από τη Λευκωσία. Με την κίνηση του αυτή πρόλαβε τον Αντώνη Σαμαρά, ενώ ταυτόχρονα κατέστησε σαφές πως λειτουργεί αυτόνομα και δεν βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με Συγγρού και Χαριλάου Τρικούπη.
Πού το πάει…
«Οποτεδήποτε κι αν γίνουν οι επόμενες εθνικές εκλογές, το Ποτάμι θα ξαναδοκιμαστεί στις κάλπες αυτόνομα», δηλώνει ο Σταύρος Θεοδωράκης, που θεωρεί πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να στηθούν πρόωρες κάλπες – ακόμα και πριν από το καλοκαίρι. Γι’ αυτό, και σε συνεργασία με τον Μάρτιν Σουλτς (ο φυσικός ηγέτης της Κεντροαριστεράς στη Γερμανία αυτή την περίοδο που προαλείφεται και για καγκελάριος στη μετά Μέρκελ εποχή), επιχειρεί μέσω διεργασιών και καθημερινών ζυμώσεων να χτίσει γύρω από αυτόν τη νέα Κεντροαριστερά. Οι καλά γνωρίζοντες σημειώνουν με νόημα πως τόσο ο ίδιος όσο και τα μέλη της επιτροπής διαλόγου του κόμματος βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με ανένταχτα φιλελεύθερα στελέχη (προερχόμενα από τη Δράση και τη Δημιουργία Ξανά), με βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και πρώην υπουργούς του λεγόμενου εκσυγχρονιστικού χώρου. Θα έλεγε κανείς πως ο κ. Θεοδωράκης –όσο και αν δεν το παραδέχεται ανοιχτά– ποντάρει και αυτός στη θεωρία της «αριστερής παρένθεσης». Ταυτόχρονα, εκτιμά πως οι Έλληνες δεν θα στραφούν σε ακραίες λύσεις όπως η Χρυσή Αυγή, ούτε θα στηρίξουν τον παλαιό δικομματισμό (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ), αλλά θα θελήσουν να δώσουν την ευκαιρία σε μία πολιτική παράταξη φιλοευρωπαϊκή, με νηφάλιες φωνές – έχοντας απογοητευτεί από τις παραδοσιακές δυνάμεις και τον ΣΥΡΙΖΑ.






