Περιφέρειες - Δήμοι

Δύο δήμοι βάρεσαν… κανόνι! Κήρυξαν πτώχευση λόγω αδυναμίας πληρωμών

κεδε

Έσκασαν τα πρώτα κανόνια!

Σε καθεστώς πτώχευσηςβρίσκονται επισήμως οι δήμοι Γόρτυνας του νομού Ηρακλείου και ο δήμος Σαλαμίνας, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις του.

Με ΦΕΚ που υπογράφει ο υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γιάννης Μπαλάφας, οι εν λόγω δήμοι εντάσσονται σε πρόγραμμα εξυγίανσης, βάσει του N. 4270/2015. Η απόφαση ήταν αναμενόμενη, καθώς εδώ και αρκετούς μήνες οι δήμοι αυτοί παρουσίαζαν αδυναμία σύνταξης ισοσκελισμένου ισολογισμού. Πριν από περίπου ένα μήνα, στο ίδιο καθεστώς εντάχθηκε η Σαλαμίνα, που είναι ο πρώτος δήμος που τέθηκε υπό πλήρη έλεγχο και επιτήρηση.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η υπαγωγή σε πρόγραμμα εξυγίανσης προβλέπει την υποχρέωση εφαρμογής σειράς παρεμβάσεων, όπως μέτρα είσπραξης των οφειλών προς τους ΟΤΑ, αναστολή προσλήψεων, επιβολή υποχρεωτικών μετατάξεων προσωπικού, αύξηση των ιδίων εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές, αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας σε ποσοστό μέχρι και 3‰ (τρία τοις χιλίοις), αύξηση του συντελεστή επιβολής του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων και παρεπιδημούντων από 0,5% μέχρι και 2% και περιορισμός των δαπανών μόνο σε υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως ανελαστικές δαπάνες.

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER