Κοινωνία

«Εκτός από τα σπίτια μας θέλουν και των γονιών μας»

Του Άρη Κουτσιούκη

Κραυγή απόγνωσης εκφράζουν δανειολήπτες που αδυνατούν να αποπληρώσουν τις δόσεις των στεγαστικών τους δανείων μετά την απελευθέρωση των πλειστηριασμών από 1/1/2016, καθώς φοβούνται ότι εκτός από τα σπίτια τους, θα βρεθούν στο στόχαστρο και τα σπίτια των γονιών τους, που σε πολλές περιπτώσεις είχαν υποθηκευτεί ως εγγύηση για τα δάνεια.

«Αντιλαμβάνομαι πλέον ότι ο στόχος δεν είναι μόνο να βάλουν σε κίνδυνο το σπίτι που φιλοξενεί τα τρία μου παιδιά, αλλά να βάλουν ταυτόχρονα σε κίνδυνο και το σπίτι του πατέρα μου ή του πεθερού μου που είναι εγγυητές του δανείου, δηλαδή τον μόχθο μιας ζωής, μιας γενιάς, των πατεράδων μας που ήταν μετανάστες και έκαναν ένα σπιτάκι στο χωριό, του πεθερού μου που δουλεύει 40 χρόνια στην οικοδομή» λέει στην Karfitsa η εκπαιδευτικός Σοφία Στεφανίδου, η οποία πήρε δάνειο για την αγορά πρώτης κατοικίας στη δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά εδώ και χρόνια αδυνατεί να ανταποκριθεί στην πληρωμή των δόσεων.

«Από την εποχή που ξεκίνησε η κρίση και είχαμε την ψήφιση του πρώτου μνημονίου το οικογενειακό μου εισόδημα μειώθηκε κατά 45%, με αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με την σταδιακή αύξηση των ειδών πρώτης ανάγκης και των λογαριασμών της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και τα λοιπά, βρέθηκα σε αδυναμία να αποπληρώνω τις δόσεις του δανείου μου. Μιλάμε για ένα στεγαστικό πρώτης κατοικίας το οποίο ήταν σε κεφάλαιο 75.000€ δηλαδή για ένα σπίτι 68 τ.μ. στην πιο φτηνή περιοχή της Θεσσαλονίκης» σημειώνει με νόημα. Η ίδια ήταν «συνεργάσιμη» και προχώρησε σε ρύθμιση, αλλά διαπίστωσε ότι ήταν χωρίς αποτέλεσμα.

«Προσπάθησα να βρω μια λύση, να συνεννοηθώ με την τράπεζα, να συνεχίσω να αποπληρώνω ένα μέρος του δανείου που μπορούσα και να μην είναι κόκκινο. Οι ρυθμίσεις αυτές είναι ετήσιες και ανανεώνονται κάθε χρόνο. Αυτό το οποίο συνειδητοποίησα μετά από έξι χρόνια είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αποπληρώσω ποτέ, γιατί το κεφάλαιο στα έξι αυτά χρόνια δεν έχει μειωθεί καθόλου, παρά μόνο 1.000€. Δηλαδή αποπληρώνω στην ουσία συνεχώς τόκους, οι οποίοι όμως αυξάνονται κάθε χρόνο γιατί το κεφάλαιο το οποίο δεν αποπληρώνω τοκίζεται και επαναπροστίθεται στο υπόλοιπο, σαν να ρίχνω τα χρήματα σε έναν τρύπιο κουμπαρά» τονίζει η κ. Στεφανίδου στην Karfitsa.

Περισσότερα στο karfitsa.gr

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER