Η έξαρση της ρατσιστικής και ομοφοβικής βίας στην Ελλάδα αναλύεται εκτενώς σε δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian, με αφορμή το επίμαχο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, για το οποίο εκκρεμεί η ονομαστική ψηφοφορία από τη Βουλή.
Η αρθρογράφος Έλενα Σμιθ, δεν παραλείπει να αναφερθεί στο ρεπορτάζ της στις δηλώσεις του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Αναστάσιου Νεραντζή, υποστηρίζοντας ότι η δήλωσή του, που ουσιαστικά εξισώνει την ομοφυλοφιλία με την παιδεραστία και την κτηνοβασία «είναι ενδεικτική του πόσο μικρό αποτέλεσμα θα φέρει ο εν λόγω νόμος στην προστασία των ομοφυλόφιλων και των μεταναστών, τη στιγμή που οι επιθέσεις εναντίον τους αυξάνονται συνεχώς».
Η Έλενα Σμιθ καταλήγει ότι το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο αντί να κατευνάσει τα πνεύματα θα προσφέρει άνθηση στη βία, ενώ η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Άννα Χατζησοφιά σε δηλώσεις της στον βρετανικό Guardian τόνισε πως ο αντιρατσιστικός νόμος καλύπτει κατ’ όνομα τους ομοφυλόφιλους και τους μετανάστες, τη στιγμή που από το 2012 έχουν καταγραφεί περισσότερες από 400 ρατσιστικές επιθέσεις.
Για τον Πέτρο Τατσόπουλο είναι σημαντική παράλειψη η άρνηση της προστασία των γκέι, «έχουμε καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γι’ αυτό και ακόμα δεν έχουμε κάνει τίποτα. Ο νόμος εξακολουθεί να πιστεύει πως αυτοί οι άνθρωποι είναι δεύτερης κατηγορίας στην κοινωνίας. Προλειαίνει το έδαφος για νέες διακρίσεις από την πίσω πόρτα».
Θέλοντας να πιέσει ακόμα περισσότερο τα πράγματα ο επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, Νιλς Μούιζνιεκς επισήμανε πως, «η αναφερόμενη αύξηση των ομοφοβικών επιθέσεων και η συνέχιση των ρατσιστικών εγκλημάτων μίσους στην Ελλάδα σηματοδοτούν την επείγουσα ανάγκη η Ελλάδα να υιοθετήσει και να εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη νομοθεσία προκειμένου να εξαλειφθούν οι επιθέσεις μισαλλοδοξίας, της ρητορικής του μίσους και της βίας στη χώρα».
Οι επιθέσεις, αναφέρει το άρθρο, δεν περιορίζονται μόνο στους μετανάστες, αλλά επεκτείνονται στους γκέι και αρκετές φορές είναι σφοδρές με αποτέλεσμα κάποια θύματα να καταλήγουν στο νοσοκομείο από βαριά χτυπήματα.
Ένας 39χρονος, θύμα ρατσιστικής ομοφοβικής επίθεσης, μιλώντας από το νοσοκομείο (έσπασε το αριστερό του πόδι σε τρία; διαφορετικά σημεία) εξιστορεί την περιπέτειά του: «Στην αρχή δύο άντρες σε μια μοτοσυκλέτα μας έριξαν βρόμικα νερά και άρχισαν να γελούν εις βάρος μας. Στη συνέχεια μια ομάδα 12-15 ατόμων με μαύρες μπλούζες και ξυρισμένα κεφάλια ήρθαν κατά πάνω μας και άρχισαν να μας χτυπούν επί 10 λεπτά. Τελικά βρέθηκα στο νοσοκομείο και μου έκαναν εγχείρηση που κράτησε τρεις ώρες».
Η Ελληνική Αστυνομία, σημειώνει ο Guardian, κατά καιρούς έχει κατηγορηθεί πως «κλείνει τα μάτια σε τέτοιου είδους επιθέσεις» και σε άλλες ότι έχει συνεργαστεί με μέλη της Χρυσής Αυγής. Είναι γνωστή άλλωστε η ρητορική του συγκεκριμένου κόμματος που θεωρεί την ομοφυλοφιλία «αρρώστια». Το συγκεκριμένο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο το χαρακτήρισαν «σατανικό» και «προσβολή της ελληνικής ιστορίας».
Οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων αναφέρουν πως η κυβέρνηση δεν κατάφερε να εγγυηθεί ότι από εδώ και πέρα θα προστατεύει τα θύματα αυτών των επιθέσεων και αυτό διότι επικράτησαν οι δεξιές και εκκλησιαστικές απόψεις. Ο Κώστας, το θύμα της πρόσφατης επίθεσης, λέει με πόνο: «Δεν νιώθω ασφαλής. Το σπίτι μου είναι τρεις δρόμους μακριά από την πλατεία και φοβάμαι να πάω».
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi






