Συμβαίνει παντού. Οι αμερικανοί όμως το καταμέτρησαν. Οι κατασχέσεις σπιτιών καταστρέφουν γειτονιές και “γεννούν” εγκληματικότητα. Έρευνα αμερικάνικων Πανεπιστημίων (Ινστιτούτο Woodstock και το Georgia Institute of Technology) αποκάλυψε ότι η αύξηση κατά 3% των κατασχέσεων οδήγησε σε αύξηση της εγκληματικότητας κατά 7%.
Από τις μετρήσεις προέκυψε ότι η σχέση αυτή συνδέεται με τα κενά σπίτια, την κοινωνική ζωή της περιοχής και τις συνθήκες αστυνόμευσης. Οι επιπτώσεις απο την αύξηση του αριθμού των κενών σπιτιών είναι έκδηλες και στις γκετοποιημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας στις οποίες έχουν εγκατασταθεί εγκληματικά στοιχεία αλλά και περιθωριοποιημένοι κοινωνικά άνθρωποι με αποτέλεσμα η καθημερινότητα να αποκτά χαρακτηριστικά “απαγορευμένης περιοχής. “Τα κενά σπίτια μπορεί να λειτουργήσουν ως μαγνήτες για εγκληματική δραστηριότητα», λέει ο Τζεφ Σμιθ, ανώτερος αντιπρόεδρος στο Woodstock.
Αλλά υπάρχουν και άλλα στοιχεία που οδηγούν σε περιθωριοποίηση ολόκληρων συνοικιών. Για παράδειγμα μία περιοχή στην οποία καταγράφεται αύξηση της ανεργίας και των κατασχέσεων η κυκλοφορία των πεζών και των οχημάτων περιορίζεται με αποτέλεσμα “οι δρόμοι να μετατρέπονται σε χώρους άσκησης εγκληματικής δραστηριότητας “, λέει χαρακτηριστικά σύμβουλος ακινήτων και συμπληρώνει “στην Ελλάδα τυπικό παράδειγμα μπορεί να θεωρηθεί η περιοχή στον άξονα Ομόνοια Πλατεία Βάθη “. Παράλληλα η αύξηση του αριθμού κενών σπιτιών οδηγεί και σε μία σειρά άλλα παραβατικών συμπεριφορών όπως το σπάσιμο και τις κλοπές των οχημάτων.






