Κόσμος

Μέρκελ-Ομπάμα: Η Μόσχα να επέμβει στην Α. Ουκρανία

Ουκρανία

Η Μόσχα πρέπει να επέμβει για να σεβαστούν «οι αποσχιστές στην ανατολική Ουκρανία» την εκεχειρία, τόνισαν από κοινού η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα έπειτα από την τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν την Πέμπτη.

Η Μέρκελ και ο Ομπάμα «υπογράμμισαν από κοινού τη σημασία μιας άμεσης εκεχειρίας που θα γίνει σεβαστή και από τις δύο πλευρές» και «σε αυτό το πλαίσιο η Ρωσία θα πρέπει πάνω απ’ όλα να συνεισφέρει και να επέμβει, ώστε οι αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία θα σεβαστούν αυτή την εκεχειρία», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση της καγκελαρίας.

«Η ευκαιρία μιας διμερούς κατάπαυσης του πυρός δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτη», σημειώνεται στην ανακοίνωση της καγκελαρίας.

Η Ουκρανία συνέχισε σήμερα την «αντιτρομοκρατική επιχείρηση» εναντίον των φιλορώσων στα ανατολικά, ενώ λίγο νωρίτερα ο πρόεδρος Πέτρο Ποροσένκο δήλωσε ότι είναι έτοιμος να δεσμευθεί σε μια εκεχειρία με τους αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία υπό ορισμένους όρους και κυρίως αφού επανακτηθεί ο έλεγχος των συνόρων.

Οι όροι του Ουκρανού προέδρου Πέτρο Ποροσένκο για την κήρυξη εκεχειρίας είναι αυτή να γίνει σεβαστή και από τις δύο πλευρές, να υπάρξει έλεγχος των συνόρων υπό την εποπτεία του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη ( ΟΑΣΕ), αλλά και να αφεθούν ελεύθεροι «όλοι οι όμηροι» που κρατούν οι φιλορώσοι.

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER