Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπάρακ Ομπάμα, του οποίου τα ποσοστά δημοτικότητας έχουν πάρει την κατηφόρα(από 47% τον προηγούμενο μήνα σε 42% σύμφωνα με δημοσκόπηση του NBC News), παρουσίασε σήμερα ένα νέο πρόγραμμα για την προσέλκυση ξένων επενδυτών, με σκοπό μία περεταίρω μείωση της ανεργίας, η οποία εξακολουθεί να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, τα τελευταία 5 χρόνια δηλαδή μετά την έναρξη της κρίσης.
Μπροστά σε περίπου 1.200 επικεφαλής επιχειρήσεων από τις ΗΠΑ και το εξωτερικό, στην Ουάσινγκτον, ο Ομπάμα δήλωσε την δημιουργία ενός κυβερνητικού οργανισμού για την διευκόλυνση των επενδύσεων στη χώρα του.
«Αξιωματούχοι από τα πλέον υψηλόβαθμα κλιμάκια της (κυβερνητικής) ιεραρχίας, περιλαμβανομένου και εμού του ιδίου, προτιθέμεθα να κάνουμε ακόμη περισσότερα για να προσελκύσουμε επενδύσεις στις ΗΠΑ», είπε ο Αμερικανός πρόεδρος.
Μολονότι η παράλυση του ομοσπονδιακού κρατικού μηχανισμού, που προκλήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου από το αδιέξοδο στο Κογκρέσο αναφορικά με την έγκριση του ανωτάτου ορίου του χρέους, κατάφερε ένα σημαντικό πλήγμα στην αξιοπιστία της χώρας, ο Αμερικανός πρόεδρος διαβεβαίωσε πως γι’ αυτόν «δεν υπάρχει καλύτερος τόπος στον κόσμο για το επιχειρείν από τις ΗΠΑ».
Ένας εκ των συμβούλων του Ομπάμα, ο Τζιν Στέρλινγκ επισήμανε από τη πλευρά του πως η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να «ενισχυθεί η δημιουργία θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ», όπου ο δείκτης της ανεργίας μειώθηκε στο 7,2 τον περασμένο μήνα έχοντας φθάσει στο ιστορικό 10% κατά την περίοδο της κρίσης.
Από το 2006, οι ΗΠΑ αποτελούν παγκοσμίως τον κυριότερο αποδέκτη άμεσων ξένων επενδύσεων προσελκύοντας στο έδαφος τους 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια στη διάρκεια αυτής της περιόδου και 166 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο το 2012, σύμφωνα με στοιχεία έκθεσης της κυβέρνησης Ομπάμα.






