Ύστερα από την συνάντηση που είχε στο Κάιρο με την τοπική πολιτική ηγεσία και τον πρόεδρο της Κύπρου Νίκο Αναστασιάδη, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς παρουσία επιχειρηματιών, εκπροσώπων από το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και από την Ιερά Μονή Σινά, μίλησε για τα αποτελέσματα της συνάντησης, χαρακτηρίζοντας την σημερινή ημέρα «σημαντική».
Ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε τους παροικούντες Αιγυπτιώτες Έλληνες, «ως ζωντανή συνέχεια του Ελληνισμού», ενώ δεν παρέλειψε να τους ευχαριστήσει για ότι έχουν κάνει για την Ελλάδα και να τους θυμίσει ότι η μητέρα του προέρχεται από την Ελληνική παροικία της Αλεξάνδρειας.
Παράλληλα, ευχαρίστησε και εξήρε την ιστορία και την πρόοδο της Ελληνικής επιχειρηματικής οικογένειας της Αιγύπτου τα τελευταία χρόνια και τόνισε ότι «στόχος της Ελλάδας είναι να πετύχει εξαγωγές της τάξεως του 1 δισεκατομμυρίου μέχρι το τέλος του 2014». Ο Έλληνας πρωθυπουργός, έδωσε τα εύσημα και στους Αιγύπτιους εταίρους επιχειρηματίες για το έργο τους, με δεδομένη και την πολύ σημαντική σύσταση του Ελληνοαιγυπτιακού Επιχειρηματικού Συμβουλίου που έχει συσταθεί από το 2013.
Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της σημερινής συνάντησης, με τους άλλους δύο ηγέτες, ο πρωθυπουργός, αναφέρθηκε στα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν την Σύνοδο Κορυφής, που αφορούσαν την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, τα θέματα της οικονομίας αλλά και το μείζον θέμα της οριοθέτησης της ΑΟΖ.
Επίσης, στη συνάντηση παραβρέθηκαν και μίλησαν με τους εκπροσώπους της Ελληνικής παροικίας ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος, η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη, ο Γεν. Γραμματέας του ΥΠΕΞ Αναστάσιος Μητσιάλης, που και εκείνος έλκει την καταγωγή του από την Αίγυπτο. Τέλος το παρόν έδωσαν ο Έλληνας πρέσβης στην Αίγυπτο Χριστόδουλος Λάζαρης, ο Αιγύπτιος Πρέσβης στην Αθήνα κ. Μπαντάουι και πολλοί άλλοι επίσημοι.






