Μείωση στον αριθμό των νέων περιστατικών AIDS σε χρήστες ναρκωτικών ουσιών καταγράφεται φέτος στη χώρα μας, μετά το «εφιαλτικό» 2012, όταν το πρώτο δεκάμηνο καταγράφηκαν 514 νέα κρούσματα AIDS έναντι μόλις 15 το αντίστοιχο διάστημα του 2010, η επιδημία στους χρήστες ναρκωτικών στο κέντρο της Αθήνας «εξασθενεί».
Το πρώτο δεκάμηνο του 2013 καταγράφηκαν 239 νέα περιστατικά AIDS σε χρήστες ενδοφλέβιων ουσιών και φέτος 84, δηλαδή μείωση της τάξης του 64%.
Παράλληλα, δηλώθηκαν 654 νέα περιστατικά ή αλλιώς 5,9 ανά 100.000 πληθυσμού, η πλειονότητα των οποίων αφορά άνδρες (86,1%) στο σύνολο του πληθυσμού, μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου 2014.
Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι η αναλογία ήταν 7,2 νέα περιστατικά ανά 100.000 και το 2012 ήταν 9,5 ανά 100.000 πληθυσμού.
Συγκρατημένη αισιοδοξία για τα στοιχεία αυτά εξέφρασαν χθες οι γιατροί της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης και Αντιμετώπισης του AIDS Μ. Λαζανάς, Ε. Σαμπατάκου, Α. Αντωνιάδου, Γ. Χρύσος και Β. Παπαρίζος με αφορμή το 26ο Πανελλήνιο Συνέδριο AIDS που ξεκινά μεθαύριο στην Αθήνα.
Όπως ανέφερε ο κ. Λαζανάς: «Ελπίζουμε να διατηρηθεί αυτή η τάση», ωστόσο, εμφανίστηκε επιφυλακτικός, υπενθυμίζοντας ότι σε παρόμοιες επιδημίες άλλων χωρών υπήρξε νέα έξαρση του AIDS, έπειτα από μία περίοδο πτώσης, ενώ συμπλήρωσε ότι έχουν σταματήσει στην Αθήνα τα προγράμματα καταγραφής των τοξικομανών φορέων.
Η κινητοποίηση των εμπλεκόμενων φορέων (υπουργείου Υγείας, ΚΕΕΛΠΝΟ, ΟΚΑΝΑ, επιστημόνων και ΜΚΟ) είχε ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός οροθετικών αυτής της ομάδας πληθυσμού, να λαμβάνει θεραπεία.
Ενδεικτικά είναι τα πρώτα αποτελέσματα μελέτης καταγραφής τοξικομακών που αντιμετωπίστηκαν σε ειδικές μονάδες λοιμώξεων νοσοκομείων του ΕΣΥ (διενεργείται από το ΚΕΕΛΠΝΟ και είναι εν εξελίξει), όπου μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί 260 τοξικομανείς, εκ των οποίων οι 147 παρακολουθούνται από μονάδα λοιμώξεων του ΕΣΥ, ενώ το 71% αυτών έχει συμμόρφωση στη θεραπεία.
Οι γιατροί προτείνουν αυτομάτως να θεωρείται ότι οι οροθετικοί έχουν ποσοστό αναπηρίας άνω του 50% καθώς στο παρελθόν είχαν καταγραφεί μεμονωμένες περιπτώσεις ασθενών που απείχαν από τη θεραπεία προκειμένου να «πιάσουν» τα κριτήρια και να τους χορηγείται το επίδομα (780 ευρώ) με βάση εισοδηματικά κριτήρια.
Πηγή: Καθημερινή






