Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει την επέκτασή της στην Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, ο πρωθυπουργός της Σερβίας λέει ότι η χώρα του θα πρέπει να είναι το επόμενο μέλος της ένωσης.
Ο Ίβιτσα Ντάτσιτς σε συνέντευξη του στο δορυφορικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN είπε χαρακτηριστικά: «Θα θέλαμε η Σερβία να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το συντομότερο δυνατό».
Η Σερβία έχει ως στόχο να καταστεί η τρίτη χώρα από την πρώην Γιουγκοσλαβία που θα ενταχθεί στην πολιτική και οικονομική ένωση της Ευρώπης, ακολουθώντας τα βήματα της Σλοβενίας και της Κροατίας, οι οποίος εντάχθηκαν νωρίτερα αυτό το χρόνο.
Αλλά Ντάτσιτς πιστεύει ότι η Σερβία δεν έχει «πολύ χρόνο για να περιμένει», καθώς η οικονομία της έχει υποστεί «μεγάλες συνέπειες», μετά τη διάλυση της πρώην Γιουγκοσλαβίας στη δεκαετία του 1990.
Ακόμα ο Σέρβος πρωθυπουργός ανέφερε πως γνωρίζει ότι η ανεργία στη χώρα του ανέρχεται σε 25% και είναι το «μεγαλύτερο μας πρόβλημα» όπως υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι «Δεν βλέπουμε την Ευρώπη σαν βοηθό με πακέτα σωτήριας για την οικονομίας μας, ούτε ότι θα προσφέρει στους πολίτες μας την ευκαιρία να δουλέψουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες»
Πάντως οι διαπραγματεύσεις θα έχουν αργούς ρυθμούς, υποστηρίζει ο κ. Ντάτσις και ανέφερε ότι η Κροατιά εισήλθε στην ένωση ως το 28ο μέλος της τον Ιούνιο ενώ οι διαπραγματεύσεις είχαν αρχίσει το 2005.






