Πολιτική

Σχέδιο αντεπίθεσης από Μητσοτάκη

Κυριάκος Μητσοτάκης

Της Έλλης Τριανταφύλλου

Δημόσιοι υπάλληλοι και μαθητές η κυβέρνηση, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, άνεργοι και μεσαία τάξη η Νέα Δημοκρατία. Αυτό προβλέπει σε γενικές γραμμές το σχέδιο αντεπίθεσης της αξιωματικής αντιπολίτευσης από το φθινόπωρο, οπότε και προβλέπει θεαματική επιβάρυνση της πολιτικής ατμόσφαιρας για την κυβερνητική συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Ο πρόεδρος του κόμματος, Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος εσχάτως κινείται επιθετικά απέναντι στην κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό, Αλ. Τσίπρα, και δεν αφήνει καμία ευκαιρία να πάει χαμένη, ηγείται προσωπικά της κατάρτισης του κυβερνητικού προγράμματος της «γαλάζιας» παράταξης, το οικονομικό σκέλος της οποίας θα παρουσιάσει ο ίδιος στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης.

Η παρουσία στη ΔΕΘ

Πέραν των άλλων, θα είναι η πρώτη παρουσία του κ. Μητσοτάκη ως αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη συγκεκριμένη εκδήλωση, με την οποία παραδοσιακά ανοίγει η αυλαία κάθε νέας πολιτικής περιόδου και το επιτελείο του επενδύει πολλά σε αυτή.

Ο κ. Μητσοτάκης ουδέποτε έχει κρύψει ότι κατά την εκτίμησή του το στοίχημα της φιλελεύθερης παράταξης θα κριθεί στη δυνατότητά της να ανακτήσει τους δεσμούς με τη μεσαία τάξη και στη διεισδυτικότητά της στα δυναμικά κομμάτια της κοινωνίας, που πλήττονται κατά προτεραιότητα από την πολυετή κρίση, και ειδικότερα η λεγόμενη μεσαία τάξη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι νέοι και οι άνεργοι.

Και ενστάσεις

Παρά τις ενστάσεις που εγείρονται από ορισμένες εσωκομματικές φωνές, ο αρχηγός της ΝΔ επιμένει στην άποψή του ότι η παράταξη θα πρέπει να ανοιχθεί στην κοινωνία και ότι ο καλύτερος και συντομότερος δρόμος για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι οι πολιτικές της να έχουν συνδιαμορφωθεί με τους ίδιους τους πολίτες.

Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη βρίσκεται σε διαβούλευση το κυβερνητικό πρόγραμμα του κόμματος, ενώ για την κατά τομείς κατάρτισή του εργάζονται 35 διαφορετικές ομάδες εργασίας, που αποτελούνται κυρίως από μη μέλη του κόμματος, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στη Νέα Δημοκρατία.

Παράλληλα, η διαβούλευση γίνεται σε τρία επίπεδα: Με τους κοινωνικούς φορείς, με τις κομματικές οργανώσεις, αλλά για πρώτη φορά και με την κοινωνία στο σύνολό της, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που υπάρχει εδώ και λίγο διάστημα στον ιστότοπο της ΝΔ και στην οποία υπάρχει προς διάθεση και χρήση από τους πολίτες  ειδικό ερωτηματολόγιο. Οι συνεργάτες του αρχηγού της ΝΔ, πάντως, σπεύδουν να διευκρινίσουν ότι τα ερωτήματα που τίθενται, σε καμία περίπτωση δεν προδικάζουν και δεν εκφράζουν την πολιτική που στο τέλος θα υιοθετηθεί από τη ΝΔ.

Στην κατεύθυνση του ανοίγματος προς την κοινωνία, από την Παρασκευή 3 Ιουνίου, βρίσκονται σε εξέλιξη σε ολόκληρη τη χώρα, οι Νομαρχιακές Συνελεύσεις των 66 ΝΟΔΕ της ΝΔ. Μέσα σε 20 ημέρες, οι βουλευτές του κόμματος με τον συντονισμό του γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής, Λευτέρη Αυγενάκη, του γραμματέα Οργανωτικού Βασίλη Σπανάκη, καθώς και των στελεχών του Οργανωτικού, πραγματοποίησαν περίπου 60 εκδηλώσεις σε πάνω από 45 νομούς της χώρας.

Ικανοποίηση για την ανταπόκριση

Το ηγετικό επιτελείο της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένο από το αποτέλεσμα και κυρίως από τη μαζική συμμετοχή και τη διάθεση προσφοράς εκ μέρους των τοπικών στελεχών. Ανάλογη εικόνα μεταδίδουν και οι βουλευτές, οι οποίοι έως σήμερα έχουν εκφωνήσει ομιλίες στις παραπάνω συγκεντρώσεις, μεταξύ των οποίων, οι αντιπρόεδροι Κ. Χατζηδάκης και Αδ. Γεωργιάδης, ο εκπρόσωπος τύπου, κ. Γ. Κουμουτσάκος, οι πρώην υπουργοί Ν. Δένδιας,  Μ. Βορίδης, Χρ. Σταϊκούρας, Μ. Χαρακόπουλος, Κ. Τζαβάρας, Θ. Καράογλου,  Γ. Βρούτσης, Χ. Αθανασίου, οι βουλευτές κ. Κ. Αχ. Καραμανλής, Α.  Κατσανιώτης, Κ. Δημοσχάκης, Άννα Καραμανλή κ.ά.

Όπως σημειώνουν προς το «Π» βουλευτές που συμμετείχαν στις διαδικασίες, στο τέλος κάθε συνέλευσης συμπληρώνονταν δύο έντυπα αξιολόγησης. Ένα από τον βουλευτή που ήταν κεντρικός ομιλητής και ένα από τον πρόεδρο της ΝΟΔΕ, ώστε να υπάρχει συνολική αξιολόγηση, για το πόσοι συμμετείχαν, πόση ώρα διήρκησε, ποιοι πήραν τον λόγο, το επίπεδο οργάνωσης και τις ικανότητες των στελεχών. Η ιδέα για τη συμπλήρωση του σχετικού εντύπου ανήκει στον γραμματέα του κόμματος, Λευτ. Αυγενάκη, ο οποίος δίνει έναν μεγάλο αγώνα για την αναδιοργάνωση του εν υπνώσει κομματικού μηχανισμού καθώς, όπως και ο πρόεδρος του κόμματος, θεωρεί ότι η ΝΔ θα πρέπει να είναι ανά πάσα στιγμή «ετοιμοπόλεμη»…

Συμβολικής σημασίας νίκη της ΝΔ

Η αποτίμηση για τη Βουλή

Εν τω μεταξύ, μεγάλη ικανοποίηση επικρατεί μεταξύ των συνεργατών του κ. Μητσοτάκη για τα αποτελέσματα της πρόσφατης συζήτησης στη Βουλή σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων επί του αιτήματος της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση εξεταστικής Επιτροπής, η οποία θα διερευνήσει τυχόν ευθύνες της πρώτης διακυβέρνησης Τσίπρα το 2015. Με δεδομένο ότι ήταν μάλλον αδύνατο να εξασφαλίσει η πρόταση της ΝΔ την αναγκαία πλειοψηφία λόγω των κοινοβουλευτικών συσχετισμών δυνάμεων, το επιτελείο του κόμματος θεωρεί ότι η φιλελεύθερη παράταξη πέτυχε τρεις βασικούς στόχους:

  • Nα καταδείξει την αγωνιώδη προσπάθεια του πρωθυπουργού, Αλ. Τσίπρα, να διαχωρίσει τη θέση του από τον επιλεγμένο από τον ίδιον για τη θέση του υπουργού Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκη, την επίμαχη περίοδο, η οποία –κατά τη ΝΔ– ευθύνεται για πολλά από τα σημερινά βάρη.
  • Να «αποκαλύψει» την κοινοβουλευτική συμμαχία που φαίνεται πλέον πως διαμορφώνεται μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της Ένωσης Κεντρώων η οποία, όπως φάνηκε και στο θέμα του εκλογικού νόμου, αρχίζει και αποκτά σταθερότητα, και
  • Να αποστερήσει από την κυβερνητική παράταξη το  προνόμιο του αποκλειστικού ορισμού της ατζέντας, με θέματα όπως η αναθεώρηση του συντάγματος και η στροφή στην καθημερινότητα, την οποία επέλεξε να αναδείξει εσχάτως ο πρωθυπουργός.

Η «ηχηρή απουσία» του πρωθυπουργού από τη συζήτηση στη Βουλή συνιστά την πιο ξεκάθαρη ένδειξη για την αμηχανία του κ. Τσίπρα σε ό,τι αφορά εκείνη την περίοδο», σημειώνουν βουλευτές της ΝΔ, προσθέτοντας ότι από τη διαδικασία κατέστησαν σαφείς προσωπικές ευθύνες του Αλ. Τσίπρα, για  όλες τις επιλογές της περσινής χρονιάς που οδήγησαν στα capital controls και σε νέα βαριά μέτρα.

«Με την απουσία του, ο πρωθυπουργός απέδειξε στην πράξη ότι φοβάται την αλήθεια» λένε οι ίδιοι κύκλοι, κάνοντας λόγο για συμμετοχή, συνενοχή και  συγκάλυψη».

Δημόσια δέσμευση

Οι συνεργάτες του προέδρου της ΝΔ αποδίδουν ιδιαίτερη πολιτική αξία και στη δημόσια δέσμευση του κ. Μητσοτάκη ότι, όταν το κόμμα του επανέλθει στην εξουσία, θα συστήσει την Επιτροπή για τη διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες πολιτεύτηκε ο κ. Τσίπρας κατά τους πρώτους έξι μήνες της διακυβέρνησης από τη συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Όπως διευκρινίζουν, η δέσμευση αυτή δεν υποδηλώνει ρενβασιστική διάθεση, αλλά πραγματική και ουσιαστική βούληση να ριχθεί φως στην ιδιαίτερη εκείνη περίοδο.

* Ρεπορτάζ από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ που κυκλοφόρησε το Σάββατο 30/7/2016

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER