Σαφείς αιχμές, ως προς τον τρόπο με τον οποίο βγήκε το επίμαχο έγγραφο που αφορούσε τους μετανάστες, άφησε η αναπληρώτρια υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Τασία Χριστοδουλοπούλου.
«Είναι δυνατόν, ένας υποστράτηγος να δέχεται εντολή από συνεργάτη ενός υπουργού που ούτε καν έχει ορκιστεί; Και όχι μόνο να την υιοθετεί αλλά να μην την περνάει από τη φυσική του ηγεσία; Αυτό είναι παραλογισμός. Δεν υπάρχει πουθενά. Το ενημερωτικό είναι ανυπόγραφο και ζήτησα από τον κ. Πανούση, να διατάξει έρευνα να δούμε ποιος το συνέταξε», δήλωσε για την διαταγή μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό.
Παράλληλα, κατηγόρησε τον υποστράτηγο Γιώργο Νίτσα ότι υπερέβη όσον αφορά το περιεχόμενο της διαταγής. «Όντως, αυτό που λέει η διαταγή είναι η αντιγραφή των άρθρων του Νόμου 3709/2011. Παραλείπει κάποια στάδια όπως είναι το τί γίνεται στην υποδοχή και στην ταυτοποίηση και το 2ο που έχει βάλλει επιπλέων είναι ότι έγραφε ότι θα βγουν όλοι αμέσως την επόμενη μέρα. Και το κυριότερο είναι ότι εμείς δεν είχαμε συμφωνήσει ποτέ για το τι θα κάνουμε με τους νεοεισερχόμενους».
«Όσοι μετανάστες δεν έχουν προβεί σε αδικήματα κρατούνται παράνομα. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την παρανομία. Αυτή η πρωτοβουλία μας έχει χαιρετηθεί από την Ευρώπη», τόνισε, αναφερόμενη στη μεταγωγή μεταναστών από την Αμυγδαλέζα στην Αθήνα.
Η κ. Χριστοδουλοπούλου πρόσθεσε ότι ο νόμος για το μεταναστευτικό υπάρχει ήδη και έχει ενσωματώσει όλες τις ευρωπαϊκές οδηγίες. «Δεν θα κάνουμε καινούριο νόμο. Στην Ελλάδα είναι χωρίς χαρτιά 300.000 άνθρωποι. Οι 3.000 που είναι στα κέντρα κράτησης είναι το πρόβλημα; Λίγος ορθολογισμός. Μην φοβίζουμε την κοινωνία. Οι άνθρωποι αυτοί δεν έφυγαν από τις χώρες τους για να κάνουν παραβατικότητα στην Ελλάδα. Είναι άνθρωποι που έχουν τρομοκρατηθεί από αυτά που ζήσανε. Δεν έρχονται για να μείνουν εδώ».
«Οι περισσότεροι καταφέρνουν και φεύγουν. Το δουλεμπόριο το οποίο γίνεται είναι το μεγάλο πανηγύρι αυτή τη στιγμή και εμπλέκονται χώρες, άνθρωποι και συμφέροντα. Το σύγχρονο trafficking είναι το δουλεμπόριο που ανθεί για να μεταφέρει αυτούς τους ανθρώπους στην κεντρική Ευρώπη. Πάνω σε αυτό πατάμε για να ζητήσουμε την αναλογική κατανομή προσφύγων και μεταναστών», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Τέλος, η υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη διενέργειας ενός εθνικού διαλόγου για τη μεταναστευτική πολιτική. «Δεν ζούμε μόνοι μας. Δεν είναι Ελληνικό το πρόβλημα. Δεν έρχονται οι ορδές γιατί μας ζηλεύουν. Δεν είναι ζήτημα για το οποίο θα παίξουμε τζόγο ιδεολογικό, είναι σοβαρό ζήτημα. Δεσμευόμαστε, έχουμε συνθήκες, έχουμε ευρωπαϊκές οδηγίες και δεν θα λέμε ότι μας κατέβει».






