Συνεντεύξεις

«Θα στηρίξω ΣΥΡΙΖΑ; Αυτά είναι κουτσομπολιά»

Μάρκου Συνέντευξη

«Δεν πιστεύω στις οικουμενικές κυβερνήσεις και ιδίως στις κυβερνήσεις τεχνοκρατών», δηλώνει σε συνέντευξή της στο «Π» η Κατερίνα Μάρκου. Η βουλευτής του Ποταμιού απαντά και στην παραφιλολογία των τελευταίων ημερών, που τη θέλει να ψηφίζει κρίσιμα νομοσχέδια της κυβέρνησης. Διαψεύδει, μάλιστα, το ότι τα κόμματα που ψήφισαν το 3ο μνημόνιο δέχονται πιέσεις από τους εταίρους για να ψηφίσουν και τους εφαρμοστικούς νόμους. Τέλος, εκτιμά πως στο συνέδριο του κόμματος δεν πρόκειται να τεθεί θέμα ηγεσίας, εκφράζοντας την πίστη πως «εάν ο Σταύρος ανακαλύψει κάποτε ότι “δεν μπορεί παραπάνω”, θα κάνει αυτό που πρέπει».

Στον ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ

– Η κυβέρνηση κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι πως, αν και ψήφισαν το 3ο μνημόνιο, τώρα «πετροβολούν» την προσπάθειά της και δεν ψηφίζουν προαπαιτούμενα μέτρα και εφαρμοστικούς νόμους. Τι απαντάτε;
Το Ποτάμι έχει ψηφίσει επιλεκτικά κάποια μέτρα, αλλά ναι, λίγα. Αυτό, γιατί άλλο η υπογραφή μιας γενικής συμφωνίας και άλλο το συγκεκριμένο που εφαρμόζεται, ιδιαίτερα όταν τα μέτρα αφορούν ή έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις. Εκεί, η προσαρμογή που ζητείται μπορεί να έχει διάφορα πολιτικά πρόσημα. Επομένως, δεν είναι δεδομένη καμιά στήριξη, πολύ περισσότερο όταν ο «προηγούμενος ΣΥΡΙΖΑ» έχει φερθεί με έναν τρόπο που έχει τουλάχιστον πληγώσει την εμπιστοσύνη.

– Κυρία Μάρκου, το τελευταίο διάστημα βλέπουν το φως της δημοσιότητας σενάρια που θέλουν βουλευτές της αντιπολίτευσης να ψηφίζουν κρίσιμα νομοσχέδια (π.χ. Ασφαλιστικό), προκειμένου να μην πέσει η κυβέρνηση. Κάποια από αυτά τα σενάρια εμπλέκουν και εσάς ονομαστικά…
Ε, εντάξει, να πέσω τώρα στην παγίδα αυτών που διοχετεύουν παραπολιτικά κουτσομπολιά για να εκβιάσουν μετά απαντήσεις του ίδιου είδους; Το ειρωνικό είναι ότι φαίνεται πως αυτοί που τα διοχετεύουν είναι ακριβώς αυτοί που αναζητούν υπόγειες διαδρομές και συνεννοήσεις, αποκλειστικά προς ίδιον συμφέρον. Ξέρετε. Εγώ μιλάω πάντα ανοιχτά και, αν και γυναίκα, φοράω και παντελόνια όποτε χρειάζεται.

– Αληθεύει πως τα κόμματα που ψήφισαν το 3ο μνημόνιο δέχονται πιέσεις – προτροπές από τους εταίρους μας για να ψηφίσουν προαπαιτούμενα μέτρα και εφαρμοστικούς νόμους;
Όχι, σε καμιά περίπτωση δεν έχω πιεστεί από κανέναν και από οτιδήποτε. Είναι παντελώς αναληθές αυτό. Ειλικρινά.

– Σε τι βάθος χρόνου εκτιμάτε πως μπορεί να αντέξει το σχήμα ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ; Η οικουμενική κυβέρνηση που προτείνει η Ένωση Κεντρώων μετ’ επιτάσεως εκτιμάτε ότι μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα του τόπου;
Όχι, δεν πιστεύω στις οικουμενικές κυβερνήσεις και ιδίως στις κυβερνήσεις τεχνοκρατών. Ο καλός συνδυασμός είναι οι πολιτικοί να είναι και καλοί τεχνοκράτες και να αφουγκράζονται την κοινωνία! Όσο για το άλλο που ρωτάτε, σημασία έχει η κυβέρνηση να έχει διάθεση να κυβερνήσει, όχι να ασκήσει εξουσία απλώς. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

– Το Ποτάμι πηγαίνει σε ένα συνέδριο με συρρικνωμένα ποσοστά και χωρίς να έχει πείσει την κοινωνία ότι πρεσβεύει κάτι φρέσκο στην πολιτική ζωή του τόπου. Τι πιστεύετε πως πρέπει να αλλάξει στο κόμμα;
Αυτό είναι κάτι που θα προκύψει από τις παραγωγικές συζητήσεις και τις διεργασίες του συνεδρίου. Και είναι και ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί, αν θέλουμε να προσδοκάμε κάτι καλύτερο. Το θετικό είναι ότι το Ποτάμι έχει υλικό, το ζήτημα είναι να καταφέρει να το κινητοποιήσει.

– Εκτιμάτε πως ο Σταύρος Θεοδωράκης θα αμφισβητηθεί στο συνέδριο; Πόσο πιθανό είναι να τεθεί θέμα ηγεσίας στο κόμμα;
Ο Σταύρος δημιούργησε το Ποτάμι και ξέρω ότι θέλει να το πάει ψηλά. Αποκλείεται να ανακαλύψει κάποτε ότι «δεν μπορεί παραπάνω» και να μη φροντίσει πρώτα ο ίδιος για το συμφέρον του Ποταμιού. Σήμερα τέτοιο θέμα δεν τίθεται ασφαλώς. Όμως, όταν κάποτε στο μέλλον έρθει αυτή η ώρα, ο Σταύρος είναι άνθρωπος που δεν θα διστάσει να κάνει αυτό που πρέπει. Αυτήν τη στιγμή, ωστόσο, σημασία έχει η περαιτέρω συγκρότηση του Ποταμιού, αυτό είναι το θέμα.

– Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι διεργασίες στην Κεντροαριστερά. Το Ποτάμι θα συνεχίσει τη μοναχική του πορεία ή πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει συνεργασία με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ);
Κοιτάξτε, για να είμαι ειλικρινής, αν μου λέτε ότι το Ποτάμι πρέπει να ανανεώσει τη φρεσκάδα του, τότε αναλογιστείτε πόσο παραπάνω πρέπει να ισχύει αυτό για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη. Δεν υποτιμώ κανέναν και τίποτα, αλλά το στοίχημα για όλους μας είναι να προσελκύσουμε ξανά την κοινωνία στα κόμματα. Διαφορετικά, όπως καθετί που είναι φρέσκο, είναι καταδικασμένο να μπαγιατέψει.

* Συνέντευξη από την εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ που κυκλοφόρησε το Σάββατο 12/12/2015

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER