Μήνυμα στην ελληνική κυβέρνηση επιχειρούν να στείλουν Κλάους Ρέγκλινγκ και Τόμας Βίζερ.
Σχετικά με τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο τρίτο μνημόνιο οι δύο Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ξεκαθαρίζουν πως είναι απαραίτητη προϋπόθεση για συνέχιση του.
Ο Κλάους Ρέγκλινγκ, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) και ο Τόμας Βίζερ, επικεφαλής του EuroWorking Group εμφανίζονται απόλυτοι ως προς αυτό.
«Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να κλείσει η πρώτη αξιολόγηση χωρίς το ΔΝΤ. Έχουμε σαφή μηνύματα από μερικά κράτη-μέλη, όπως η Φινλανδία, ότι τα κοινοβούλια τους δεν θα συμφωνήσουν στο κλείσιμο εάν δεν είναι απολύτως βέβαια ότι το Ταμείο θα ενταχθεί στο πρόγραμμα» δηλώνει ο Τόμας Βίζερ σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής.
«Οι κανόνες του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας είναι ξεκάθαροι και απαιτούν τη συναίνεση όλων τα κρατών- μελών για τις εκταμιεύσεις» διευκρινίζει.
Στο ίδιο πνεύμα οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ , στο Βήμα της Κυριακής. «Η γλώσσα της Συνθήκης είναι σαφής, είμαι πεπεισμένος για τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα», τονίζει και εκφράζει παράλληλα την έκπληξή του για την αβεβαιότητα της ελληνικής πλευράς στο θέμα αυτό: «Η συμφωνία των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων του περασμένου Ιουλίου και η απόφαση του Eurogroup του περασμένου Αυγούστου δηλώνει ξεκάθαρα ότι το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα», προσθέτει.
Για το αν το Grexit παραμένει στο τραπέζι, προειδοποιεί ότι «η πιθανότητα αυτή είναι πάντοτε υπαρκτή, εφόσον οι δεσμεύσεις της Ελλάδας ως μέλος της Νομισματικής Ένωσης δεν γίνουν σεβαστές».






