Συνεντεύξεις

«Η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για τη μετανάστευση»

Γιώργος Πατούλης Συνέντευξη

Στον Αλέξανδρο Κοντοπάνο

«Η κυβέρνηση δεν διαθέτει σχέδιο για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και των προσφύγων», υποστηρίζει σε αποκλειστική συνέντευξή του στο «Π» ο Γιώργος Πατούλης.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ δεν μασάει τα λόγια του για το μεγάλο ζήτημα που έχει προκύψει τα τελευταία 24ωρα με την αθρόα εισροή μεταναστών στη χώρα μας, ενώ δίνει απαντήσεις και σε όσους λένε πως η Αυτοδιοίκηση είναι ένας διεφθαρμένος θεσμός. «Σε άλλους χώρους βασιλεύει η διαφθορά, απλώς κάποιους τους βολεύει η στοχοποίηση της Αυτοδιοίκησης», λέει ο Γιώργος Πατούλης τονίζοντας, παράλληλα, πως κάθε απόφαση ελέγχεται από έντεκα ανεξάρτητες αρχές. Τέλος, αναφέρεται και στο συνέδριο της ΚΕΔΕ, επισημαίνοντας πως «οι ανατροπές που θα φέρουν το νέο περνούν από την Αυτοδιοίκηση», προαναγγέλλοντας εκπλήξεις.
Τον Μάιο διεξάγεται το τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ. Να περιμένουμε ότι θα προκύψει κάτι νέο για την Αυτοδιοίκηση;

Μέσα από τη διαδικασία του επικείμενου συνεδρίου μας, αλλά και από τις προσυνεδριακές που διοργανώνουμε σε όλη τη χώρα, βάζουμε τις βάσεις για τη δημιουργία μιας νέας, ισχυρής αυτοδιοικητικής συμμαχίας, που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στον θεσμό μας. Στόχος μας, να συμβάλλουμε με αναβαθμισμένο ρόλο και λόγο στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση πολιτικών για την προώθηση της εθνικής και της περιφερειακής ανάπτυξης, για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης. Οι αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις για την ανασυγκρότηση της χώρας μπορούν να γίνουν μόνο με ισχυρούς δήμους. Οι ανατροπές που θα φέρουν το καινούργιο περνούν από την Αυτοδιοίκηση.

Αυτές οι ανατροπές περνούν μέσα από την αλλαγή του «Καλλικράτη»;

Τον ξεπερνούν, γιατί θα στηριχθούν στην ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε δημιουργήσει, μέσα από το έργο και τις δράσεις μας καθημερινά, με τις τοπικές κοινωνίες. Είναι ανατροπή η αλλαγή σε ένα αναποτελεσματικό σύστημα, όπως αποδείχθηκε ο «Καλλικράτης», αρκεί η αλλαγή αυτή να συνοδεύεται από κάτι νέο, που υπηρετεί το συμφέρον των πολιτών και όχι μικροκομματικούς σχεδιασμούς. Ανατροπή θα είναι αν το νέο μοντέλο διοικητικής οργάνωσης της χώρας δεν επιβληθεί εκ των άνω, από το ΥΠΕΣ, όπως γινόταν μέχρι πρότινος, αλλά θα συνδιαμορφωθεί, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης. Η ΚΕΔΕ θα διεκδικήσει ουσιαστικό λόγο και ρόλο στο νέο μοντέλο διοικητικής οργάνωσης της χώρας.

Πρέπει να έχει η Αυτοδιοίκηση ρόλο στην αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης;

Το μεταναστευτικό, λόγω του μεγέθους του, αποτελεί ζήτημα τη διαχείριση του οποίου πρέπει να αναλάβει το κράτος, που διαθέτει τα μέσα, το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους. Και όχι να γίνει «μπαλάκι» στους δήμους. Ασφαλώς και δεν θα παρακολουθήσουμε αδιάφοροι το ανθρώπινο δράμα που βιώνουν χιλιάδες συνάνθρωποί μας, που αναζητούν ένα καλύτερο μέλλον στην Ευρώπη. Όμως, δεν μπορούμε να ανεχθούμε να τίθενται σε κίνδυνο η ασφάλεια των κατοίκων των πόλεών μας και η δημόσια Υγεία, ούτε πρέπει να επιτρέψουμε την επιστροφή σε εικόνες και καταστάσεις που επικρατούσαν στο κέντρο της Αθήνας έως το 2012. Επίσης, καμία πολιτική που εμπλέκει στη διαχείριση του ζητήματος τους δήμους και προωθείται από την κεντρική εξουσία δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αν δεν έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού. Δεν μπορούν να μας καλούν εκ των υστέρων να συνδράμουμε την αντιμετώπιση του προβλήματος. Απαιτείται ολοκληρωμένος εθνικός σχεδιασμός και φαίνεται ότι σήμερα η κυβέρνηση δεν διαθέτει σχέδιο για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και των προσφύγων.

Είναι, τελικά, η Αυτοδιοίκηση ο πιο διεφθαρμένος θεσμός στην Ελλάδα της κρίσης;

Όχι, βέβαια. Πώς είναι δυνατόν να ισχύει αυτό, όταν οι δικές μας αποφάσεις ελέγχονται από έντεκα διαφορετικές ανεξάρτητες αρχές; Ποιος άλλος κρατικός θεσμός έχει τόσους πολλούς ελέγχους σε όλα τα στάδια διοικητικών αποφάσεων; Όσοι το υποστηρίζουν αυτό ας ανατρέξουν στην πρόσφατη ομιλία του υπουργού Επικρατείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, κ. Νικολούδη, στη Βουλή. Δεν ανέφερε πουθενά την Αυτοδιοίκηση, αντίθετα, μίλησε για μίζες συγκεκριμένου ύψους στον χώρο της Άμυνας, στις προμήθειες της Υγείας, στα δημόσια έργα. Ανέφερε σκανδαλώδεις χορηγήσεις δανείων από τράπεζες, αλλά και παράνομες διακινήσεις καυσίμων και καπνικών προϊόντων. Σε άλλους χώρους βασιλεύει η διαφθορά, απλώς κάποιους τους βολεύει η στοχοποίηση της Αυτοδιοίκησης, για να κρύψουν τη δική τους έκνομη συμπεριφορά.

* Αποκλειστική Συνέντευξη από το ένθετο «Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ» που κυκλοφόρησε με την εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ το Σάββατο 18/04/2015.

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER